جنرال‌ موتورز سیستم اطلاع‌رسانی مبتنی بر اندورید را عرضه می‌کند

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، از سیستم اندروید اُتو پرده برداشت. با وجود مشارکت جنرال موتورز به‌عنوان یکی از کمپانی‌های حاضر در این طرح، خودروساز آمریکایی در صدد توسعه‌ی سیستم اطلاع‌رسانی اختصاصی خود مبتنی بر اندروید است.
تبلیغات

پس از معرفی سیستم اندروید اُتو توسط گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان این کمپانی، غول جستجو وعده‌ی عرضه‌ی خوردوهایی را تا پایان سال جاری داد که از اندروید بهره می‌برند. اندروید اُتو بسیاری از قابلیت‌های خودرو که پیش‌تر فقط از داخل خودرو در دسترس بودند را در خارج از خودرو و از طریق تلفن هوشمند در دسترس کاربر قرار داده است. جنرال‌موتورز به‌عنوان یکی از شرکای گوگل، در نظر دارد تا سال ۲۰۱۶ سیستم اطلاع رسانی اختصاصی خود را مبتنی بر اندروید و مستقل از گوگل روانه‌ی بازار کند. این سیستم Android Infotainment System نام دارد.

جنرال موتورز یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان است که برند‌‌های مختلفی چون جی‌ام‌سی، بیوک، شورلت و کادیلاک زیر نظر آن کار می‌کند. با توجه به این نکته، به‌نظر می‌رسد که جنرال‌موتورز تنها محصولات شماری از برند‌های خود را با اندروید اتو روانه‌ی بازار خواهد کرد و در سایر محصولات از سیستم اختصاصی خود استفاده می‌کند. سیستم اطلاع‌رسانی جنرال‌موتورز حاصل همکاری خودروساز آمریکایی با Harman International است. این کمپانی ظاهری تغییر یافته‌ای از اندروید را برای خودروهای جنرال موتورز ارائه خواهد کرد.

 هر دو نسخه از اندروید که در خودروها بکار گرفته خواهند شد، امکانات جالب توجهی را در اختیار کاربران خواهد گذارد. به‌نظر می‌رسد جنرال‌موتورز در پی ارائه‌ی امکانات بیشتری در مقایسه با اندروید اُتو است. شماری از قابلیت‌های اندروید اتو نیازمند اتصال تلفن‌هوشمند به سیستم خودرو است. با توجه به همکاری هارمان با جنرال‌موتورز به‌نظر می‌رسد این سیستم تنها محدود به خودروساز آمریکایی نبوده و سایر خودروسازان نیز شانس استفاده از آن را خواهند داشت.

نظر شما در خصوص تولید سیستم اطلاع‌رسانی اختصاصی جنرال‌موتورز مبتنی بر اندروید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات