قابلیت‌های جدیدی که به Android Wear اضافه خواهند شد

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن Andrtoid Wear گوگل که به ابزارهای پوشیدنی مبتنی بر سیستم عامل اندروید اختصاص دارد، به زودی یک مجموعه بروزرسانی جدید و البته متفاوت را دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل، نشانگر نمایش دهنده میزان شارژ باتری رایج خود را که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی دیده می‌شود، به پلتفرم ویر خود نیز اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت کاربر قادر خواهد بود تا میزان استفاده هر اپلیکیشن از باتری دستگاهی نظیر ساعت هوشمند را مشاهده نموده و به طور کلی میزان شارژ باقیمانده آن را بررسی نماید. همچنین این قابلیت وجود خواهد داشت تا میزان فضای ذخیره سازی مورد استفاده را نیز مشاهده کنید.

اپلیکیشن Android Wear اکنون این امکان را فراهم آورده تا کاربر بتواند به طور مستقیم و از طریق ابزار پوشیدنی طرح مورد استفاده در ابزاری نظیر ساعت را به راحتی تعویض کند. لازم به ذکر است که تا پیش از این انجام این کار صرفاً از طریق گوشی یا تبلت اندرویدی امکان‌پذیر بود.

همچنین API مخصوص توسعه دهندگان برای تغییر طرح‌های گرافیکی نیز همزمان با این بروزرسانی عرضه خواهد شد و طراحان و برنامه نویسان خواهند توانست با استفاده از آن شمایل جدیدی را برای ساعت هوشمند اندرویدی ارایه کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنند. به عنوان مثال می‌توان وضعیت آب و هوا را در قالب یک اطلاع رسانی ساده به کاربر نشان داد.

قابلیت بازگردانی کارت‌هایی که کاربر به صورت غیر عمدی اقدام به حذف آن‌ها نموده نیز از جمله مواردی است که کاربران بی شماری از گوگل درخواست کرده بودند. حال، گوگل در پاسخ به این دسته از کاربران قابلیت بازگردانی کارت‌های حذف شده از صفحه اصلی را به پلتفرم ابزارهای پوشیدنی خود اضافه کرده است.

اعمال روش ساده‌تر برای تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش نیز از جمله مواردی بود که کاربران زیادی آن را درخواست کرده بودند. این در حالی است که پلتفرم اندروید ویر به صورت پیش‌فرض ابزارهای انجام این کار را درون سیستم عامل تعبیه کرده بود اما با توجه به درخواست مکرر کاربران، دو قابلیت جدید به نام‌های Theater Mode و Sunlight Mode به گزینه‌های تنظیمات شدت روشنایی صفحه اضافه شده‌اند. فرض بر این است که در حالت Theater Mode شدت روشنایی صفحه نمایش به کمترین میزان یعنی ۱ تقلیل یافته و در آن سو، در حالت Sunlight Mode به بیشترین میزان یعنی ۶ افزایش پیدا کرده است.

این گزینه‌ها از طریق کشیدن منوی کنترلی بالای صفحه به سمت پایین در دسترس خواهند بود. اکنون اطلاعاتی نظیر نمایش باتری و قابلیت بی صدا کردن اعلانیه‌ها وجود دارد اما از این به بعد علاوه بر موارد فوق، منوی جدیدی به اندروید ویر اضافه خواهد شد.

اما برای کاربرانی که مشکلاتی نظیر کوچک بودن صفحه نمایش ساعت هوشمند و موارد دیگر را مطرح می‌کردند، خبر خوب این است که در آینده‌ای نزدیک این امکان وجود خواهد داشت تا مواردی نظیر افزایش اندازه متن، معکوس کردن رنگ‌ها و ژست‌های حرکتی مخصوص بزرگنمایی به این پلتفرم اضافه خواهند شد. تمامی این قابلیت‌ها از طریق منوی تنظیمات در دسترس هستند.

در شرایط فعلی اگر یکی از کاربران ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ویر بخواهد یک اسکرین شات از صفحه ساعت خود داشته باشد می‌بایست ساعت را به کامپیوتر وصل کرده و با انجام مراحل مورد نیاز این کار را به انجام برساند. اما گوگل با ارایه بروزرسانی جدید این مشکل را نیز تا حدودی حل کرده است. پس از این، کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از اپلیکیشن Android Wear و از طریق گوشی هوشمند یا تبلت اقدام به دریافت اسکرین شات از صفحه نمایش ساعت خود کنند.

اما آخرین و جدیدترین قابلیت به سرویس گوگل ناو بر می‌گردد که از این به بعد بر اساس مواردی که کاربر بیشترین استفاده از آن‌ها را داشته، تنظیم خواهد شد و صرفاً مواردی در ابتدای لیست قرار می‌گیرند که بیش از دیگر موارد مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به نظر شما این تغییرات چه تأثیری بر پلتفرم ابزارهای پوشیدنی گوگل خواهند داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات