NPD گزارش داد: ناکامی ایکس‌باکس وان و صدرنشینی قطعی پلی‌استیشن 4 از نظر فروش در سال ۲۰۱۴

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
مطالعه 4 دقیقه
بر طبق گزارش گروه آمارگیری NPD، کنسول پلی‌استیشن 4 شرکت سونی توانست برای دهمین ماه متوالی، ایکس‌باکس وان مایکروسافت را از نظر فروش شکست دهد و جایگاه خود را در صدر فروش کنسول‌های خانگی نسل هشتمی تثبیت کند.
تبلیغات

گروه NPD که معتبرترین شرکت آمارگیری صنعت بازی‌های ویدیویی دنیا است، گزارش ماه اکتبر خود را از میزان فروش کنسول‌ها و بازی‌ها منتشر کرد. بر اساس این گزارش رسمی، فروش بازی و ملحقات نرم‌افزاری با کاهش روبه رو شده است، اما فروش سخت‌افزار با رشد چشم‌گیری مواجه شده است.

کنسول بازی پلی ‌استیشن 4 علاوه بر اینکه توانسته است در کشور آمریکا به بهترین میزان فروش دست پیدا کند، در جدول فروش جهانی هم توانسته است صدرنشینی خود را حفظ کند. گزارش NPD در حالی منتشر شده است که مایکروسافت در خبری اعلام کرده بود در سال ۲۰۱۴، حدودا ۱۰ میلیون دستگاه ایکس ‌باکس وان را بین خرده فروشی‌ها عرضه کرده است و کنسولش را با کاهش قیمت ۵۰ دلاری برای تعطیلات سال نو پیش رو، ارائه خواهد کرد. مایکروسافت امید داشت تا بتواند با سیاست‌های اینچنینی، از میزان فروش ماهانه پلی ‌استیشن 4 عبور کند که این اتفاق در سال اول کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت روی نداد.

اینفوگرافی منتشر شده توسط سونی در مورد عملکردهای مثبت و رکوردهای ثبت شده پلی‌استیشن 4 در سال اول توزیع

لیام کالاهان، مدیر شرکت آمارگیری NPD در گزارش این گروه، عملکرد کنسول‌های نسل هشتمی شرکت‌های سونی و مایکروسافت را تحسین برانگیز دانست و گفت:

دو کنسول نسل هشتمی شرکت‌های سونی و مایکروسافت در ماه اکتبر یک ساله شدند. بعد از یک سال، این دو کنسول نشان دادند که حرکت فوق‌العاده‌ای را از نظر فروش آغاز کرده‌اند. آمار ما نشان می‌دهد میزان فروش این دو کنسول نسبت به دو کنسول نسل هفتمی این شرکت با افزایش فروش ۷۰ درصدی در سال اول مواجه شده‌اند.

میزان فروش سخت‌افزاری در دنیای بازی‌های ویدیویی، با افزایش ۸۰ درصدی در ماه اکتبر روبه رو شد و در مقایسه‌ای دیگر، اکتبر ۲۰۱۴ رشد فروش سخت‌افزاری ۱۸۷ درصدی را نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل داشته است.

مایکروسافت هنوز گزارش فروشی درستی را در اختیار گروه NPD قرار نداده است، اما در مقابل شرکت نینتندو بخش بزرگی از گزارش فروش نرم‌افزاری خود را به NPD اعلام کرد.

عنوان Super Smash Bros. برای کنسول 3DS توانسته است با فروش ۱.۲ میلیون نسخه‌ فقط در آمریکا مواجه شود و تبدیل به پرفروش‌ترین بازی در بین کنسول‌های دستی سال ۲۰۱۴ شود.Super Smash Bros.3DS دهمین بازی کنسول 3DS است که توانست به رکورد فروش بیش از یک میلیون نسخه دست پیدا کند.این عنوان در حال حاضر به رقم فروش ۳.۲ میلیون نسخه رسیده و رو به افزایش است.

SuperSmashBros

نینتندو در گزارش خود به میزان فروش کنسول خانگی Wii U اشاره‌ای نداشت، اما گفته می‌شود فروش این کنسول از نظر سخت‌افزاری با رشد ۴۷ درصدی و از نظر نرم‌افزاری با رشد ۸۴ درصدی نسبت به سال‌های قبل رو به رو شده است و روند رو به رشدی را طی می‌کند.

NPD در گزارش خود اعلام کرد بخش فروش نرم‌افزاری در ماه اکتبر سال جاری با کاهش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌ی روبرو شده است. این در حالی است رشد سال به سال دو بخش سخت افزار و نرم‌افزار، به ترتیب ۵۹ درصد و ۲۲ درصد بوده است.

در انتها، NPD جدول ده بازی برتر ماه اکتبر را منتشر کرد که در آن، عنوان ورزشی NBA 2K15 در صدر میزان فروش دیده می‌شود. رکورد جالبی که در ماه اکتبر روی داد، متعلق به عنوان The Evil Within است که توانسته بیشترین میزان فروش ماه اول بین تمامی عناوین ترسناک جدید تاریخ بازی‌های ویدیویی را کسب کند.

Top 10 Video Games Chat in October Zoomit
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات