ساخت دست مصنوعی ارزان‌قیمت به روش چاپ سه بعدی

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
استارت آپ ایتالیایی Youbionic دست مصنوعی ساخته که در آن از اجزای Arduino و چاپ سه بعدی استفاده شده است. اگرچه این دست هنوز مراحل اولیه‌ی ساخت ‌را می‌گذراند، شرکت سازنده امیدوار است هزینه تولید و قیمت تمام شده آن به کمتر از یک دهم مدل‌های معمول موجود در بازار برسد.
تبلیغات

بیونیک علم جدیدی نیست، اما تاکنون پیشرفت‌ عملی زیادی نداشته و در حقیقت بیشتر در تولید فیلم‌های علمی-تخیلی کاربرد داشته است. اما علم بیونیک به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است و به لطف فناوری‌های جدید، این حوزه هم کم‌کم در حال ورود جدی به دنیای رقابت است. چاپگرهای سه به عنوان راه حل‌هایی جدید، در این حوزه کاربرد فوق العاده‌ای خواهند داشت. به گفته‌ی Youbionic قیمت دست مصنوعی تولیدی این شرکت حدود 1250 دلار خواهد بود که بسیار پایین‌تر از مدل‌های موجود در بازار است. اگرچه این دست ویژگی‌های پیشرفته‌ی دست‌های مصنوعی دیگر شرکت‌ها را نخواهد داشت، اما بهبودها و قابلیت‌های بسیار زیادی نسبت به دست‌های مصنوعی غیرفعال و نه چندان مفید موجود در بازار ارائه خواهد داد.

 Youbionic ادعا کرده که دست‌های مصنوعی ساخت این شرکت به صورت یکپارچه و با یکبار چاپ ساخته می‌شوند، در نتیجه نیاز به سرهم بندی و مونتاژ بعدی نخواهد بود. البته نخستین بار نیست که این دست مصنوعی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساخته می‌شود، بلکه پیش از این نیز پروژه‌هایی همچون e-NABLE با همکاری گروهی از افراد متخصص داوطلب ارایه شده و نتایج بسیار خوبی داشته است.

youbionic-hand-2

Youbionic پس از ساخت نمونه‌ی اولیه در حال توسعه‌ی محصول خود است. باید منتظر باشیم تا ببینیم این شرکت تا چه حد می‌تواند تعادل بین کارایی و ویژگی‌های مفید و البته قیمت نهایی محصول را حفظ کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات