مایکروسافت با پشت سر گذاشتن ExxonMobil به دومین کمپانی بزرگ دنیا تبدیل شد

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی مایکروسافت با تغییر مدیر عامل و اتخاذ استراتژی‌های جدید توانسته نظر بازار را به خود جلب کرده و با رشد ۳۳ درصدی ارزش سهامش، حالا به بزرگترین کمپانی دنیا تبدیل شده است.
تبلیغات

مایکروسافت به دومین کمپانی ارزشمند دنیا تبدیل شد. این ارزیابی بر اساس ارزش بازار صورت گرفته است. ارزش مایکروسافت حالا به ۴۰۸ میلیارد دلار رسیده است. پیش از این کمپانی «اکسون موبیل» عنوان دومین کمپانی بزرگ دنیا را در اختیار داشت، اما به خاطر افت قیمت نفت طی ۵ ماه گذشته، حدودا ۴۷ میلیارد دلار از ارزش بازار این کمپانی کاسته شده است.

ارزش سهام مایکروسافت در سال جاری ۳۳ درصد بیشتر شده که به معنای افزایش ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار ردموندی ها است. اپل همچنان با ارزش ۶۶۱ میلیارد دلار، عنوان بزرگ‌ترین کمپانی دنیا را در اختیار دارد.

حدودا ۴ سال پیش کمپانی اپل توانست عنوان اول در زمینه ارزش بازار را از ExxonMobil بگیرد و این کمپانی بزرگ نفتی را به جایگاه دوم بفرستد. حالا مایکروسافت هم بار دیگر اکسون موبیل را با چالش جدیدی مواجه کرده و عنوان دوم را از آن خود کرده است. شاید این موضوع نشان‌دهنده اهمیت روزافزون صنعت کامپیوتر و فناوری و رشد پرشتاب آن باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات