سامسونگ برای بهبود امنیت دستگاه‌های اندرویدی خود با بلک‌بری همکاری می‌کند

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
در رویداد بلک‌بری در سان‌فرانسیسکو که مخصوص راهکارهای سازمانی برگزار شد، این کمپانی کانادایی از یک همکاری و شراکت استراتژیک با سامسونگ خبر داد که به موجب آن، از طریق اپلیکیشن Knox و BES12 سطوح امنیتی بهتری برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید ایجاد خواهد شد.
تبلیغات

 از اوایل سال آینده‌ی میلادی، مشتریان سازمانی قادر خواهند بود گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های شرکت سامسونگ را که به شکل عمیقی با راهکارهای امنیتی end-to-end یکپارچه شده خریداری کنند. سیستم BES12 که مختص بلک‌بری بوده نه تنها استانداردهای جدید رمزنگاری را به سیستم KNOX سامسونگ خواهد آورد، بلکه راه‌حل‌های متعددی برای مقابله با چالش‌های امنیتی اندروید نظیر حفاظت از داده‌ها در مقابل بدافزار را نیز به آن خواهد افزود.

این قرارداد همکاری، بخشی از تلاش‌های سامسونگ برای رساندن استاندارد امنیتی دستگاه‌هایش به سطحی بالاتر از وضعیت فعلی به شمار می‌رود؛ استانداردهایی که بصورت مشخص در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و تجاری کاربرد دارد. این همکاری برای بلک‌بری نیز فرصتی مغتنم به منظور ارائه‌ی راهکار امنیتی BES12 جدید این شرکت به مشتریان بالقوه‌ خواهد بود.

معاون اجرایی گروه KNOX Business سامسونگ الکترونیکز می‌گوید:

ما به موجب این همکاری با بلک‌بری، هدفان را برای ارائه‌ی امن‌ترین راهکار موبایل به سازمان‌ها به اشتراک خواهیم گذاشت. سرویس KNOX سامسونگ بر روی ارائه‌ی راهکار امنیتی به سازمان‌ها متمرکز شده و اکنون در ترکیب با BES12، خواهیم توانست اختیارات بیشتری در اختیار مشتریانی قرار دهیم که نیاز به سطوح بالاتری از امنیت بر روی دستگاه‌های اندرویدی هستند.

در ابتدای سال جاری میلادی، سرویس KNOX سامسونگ توسط وزارت دفاع ایالات متحده و دولت انگلیس مورد تایید قرار گرفت. ماه گذشته نیز دولت ایالات متحده آمریکا دستگاه‌های گلکسی سامسونگ را به منظور استفاده‌ی محرمانه به خدمت گرفت.سال گذشته پس از یافتن تعدادی نفوذپذیری جدی در این سرویس، سامسونگ بصورت مداوم تلاش کرده امنیت داده و دستگاه را بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود بهبود بخشد. این کمپانی کره‌ای در ادامه‌ی تلاش های خود، سنسور اثرانگشت را به پرچمداران جدید خود وارد کرد و اکنون حتی در تلاش است سنسور اثرانگشت را به دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی خود نیز اضافه کند. به همه‌ی این موارد باید شراکت سامسونگ با گوگل برای ادغام سیستم امنیتی KNOX و نسخه‌ی 5.0 سیستم‌عامل اندروید را نیز اضافه کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات