تماشا کنید: انتشار ویدیویی به مناسبت بیستمین سالگرد برند پلی‌استیشن

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
امروز شعبه‌ی مرکزی برند پلی‌استیشن سونی در ژاپن، به مناسبت نزدیک شدن به بیستمین سالگرد تولید کنسول پلی‌استیشن، ویدیویی از بازی‌های منتخب و برتر کل تاریخ این برند را منتشر کرد.
تبلیغات

سوم دسامبر سال ۱۹۹۴ میلادی یا به عبارتی، ۱۲ آذر ماه سال ۱۳۷۳ شمسی، شرکت سونی اولین کنسول بازی خود را به‌نام پلی ‌استیشن، در میهن خود، ژاپن عرضه کرد. برند پلی‌استیشن تا به امروز چهار کنسول خانگی، دو کنسول دستی، یک تلفن هوشمند، سری کنترلرهای دوال شاک و سرویس‌های مختلف آنلاین به سراسر جهان عرضه کرده است. اولین کنسول پلی ‌استیشن به‌عنوان اولین کنسول تاریخ شناخته می‌شود که به رقم فروش صد میلیون دستگاه در سطح جهانی رسید.

پس از آن کنسول پلی ‌استیشن 2 که در سال ۲۰۰۰ میلادی عرضه شد، تا به این لحظه لقب پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ را یدک می‌کشد. در نسل هفتم، سونی کنسول پلی ‌استیشن 3 را عرضه کرد که تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی، رقم ۸۰ میلیون دستگاه را به‌نام خود ثبت کرد. کنسول نسل هشتمی پلی ‌استیشن 4 که در سال ۲۰۱۳ به بازارهای جهانی راه پیدا کرد، تنها در عرض ۲۴ ساعت توانست یک میلیون دستگاه به فروش برساند و لقب سریع‌ترین فروش یک میلیون دستگاه در ۲۴ ساعت اولیه عرضه را به‌نام خود ثبت کند.

در ویدیوی زیر، صحنه‌هایی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های برند پلی‌استیشن را می‌توانید مشاهده کنید. آیا شما هم از هواداران کنسول پلی‌استیشن هستید؟

دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات