پشتیبانی تلویزیون‏‌های هوشمند جدید سامسونگ از دستورات صوتی به زبان فارسی

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نسل جدید تلویزیون‌های خود پشتیبانی از دستورات صوتی به زبان فارسی را اضافه کرده و کاربران فارسی‌زبان می‌توانند با تلویزیون خود صحبت کنند!
تبلیغات

در سال‏‌های گذشته شاهد راه‌‏اندازی سرویس کنترل صوتی انگلیسی در تلویزیون‌‏های سامسونگ بوده‏‌ایم. امسال غول کره‌ای، سرویس کنترل صوتی فارسی را نیز به تلویزیون‌‏های خود افزوده است. چیزی که تاکنون از سوی شرکت‌ها کمتر شاهد آن بوده‏‌ایم، ارائه سرویس‏‌های جهانی به زبان فارسی است. اما حالا سامسونگ کنترل صوتی فارسی را نیز به خدمات صوتی تصویری خود افزوده است تا اولین و تنها برندی باشد که چنین خدماتی را در ایران ارائه می‌کند.

پیش‌تر در بررسی تلویزیون خمیده‌ی 65 اینچ HUC9990 سامسونگ در زومیت این قابلیت را مورد بررسی قرار داده بودیم.

هنگام روشن کردن تلویزیون‏های سری 6490 سامسونگ و مدل‌های بالاتر از آن، آیکون نشان دهنده‌ کنترل گفتاری فارسی در گوشه‌ پایین تصویر نمایان می‌شود. سامسونگ امسال از طراحی جدیدی در ریموت کنترل‌های هوشمند بهره برده که استفاده از سرویس کنترل گفتاری را نسبت به گذشته آسان‌تر کرده است. با فشار دادن دکمه‌ی میکروفون روی کنترل از راه دور، تلویزیون آماده‌ دریافت دستورات صوتی کاربر می‌شود. همچنین منوی راهنمای دستورات که در بالای صفحه نمایان می‌شود، به کاربر کمک می‌کند تا بتواند از این سرویس استفاده کند. یکی از نکات منحصر به فرد این کنترل از راه دور هوشمند، قابلیت پاسخگویی به دستورات گفتاری کاربر، حتی در محیط‏‌های شلوغ و پر سر و صدا است.

بر اساس گزارش‌ دفتر مرکزی سامسونگ در ایران، بالغ بر 410 دستور گفتاری به زبان فارسی بر روی تلویزیون‌های مدل 2014 سامسونگ در نظر گرفته شده که فرامینی از جمله دستورات کنترلی اصلی (افزایش صدا، تغییر شبکه و...)، دستوراتی مرتبط با ویژگی‌های تلویزیون (حالت فوتبال، باز کردن اپلیکیشن، جستجو در موتورهای جستجو و...) و همچنین باز کردن برخی از وب‌سایت‏‌ها را شامل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات