ال‌جی ظرفیت تولید پنل‌های OLED را به چهار برابر افزایش می‌دهد

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی قصد دارد از ماه آینده‌ی میلادی ظرفیت تولید پنل‌های OLED خود را تا چهار برابر افزایش دهد. این کمپانی کره‌ا‌ی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید پنل‌های OLED‌، قیمت تلویزیون‌های OLED خود را نیز کاهش خواهد داد.
تبلیغات

 ال‌جی دیسپلی، کمپانی وابسته به ال‌جی است و در زمینه‌ی تولید پنل‌های OLED فعالیت می‌کند. این کمپانی اعلام کرده که از ماه دسامبر، اواسط آذرماه، ظرفیت تولید پنل‌های OLED را به چهار برابر افزایش خواهد داد.

در حال حاضر، ال‌جی دیسپلی پنل‌های مورد نیاز خود را در خط تولید M1 کارخانه‌‌ی پاجو در کره‌ی جنوبی با ظرفیت ۸٫۰۰۰ پنل در ماه تولید می‌کند. ال‌جی در حال آماده‌سازی خط تولید M2 است. این خط تولید قادر به تولید ۲۶٫۰۰۰ پنل OLED است که با احتساب ۸٫۰۰۰ پنل تولید شده در خط تولید M1، مجموع تولید به ۳۴٫۰۰۰ پنل در ماه خواهد رسید.

خط تولید M2 از فناوری‌ نسل هشتم ساخت پنل OLED بهره می‌برد، بنابراین در این خط از ورقه‌هایی به ابعاد ۲٫۲۰۰ در ۲٫۵۰۰ متر برای تولید پنل استفاده خواهد شد. در صنعت تولید پنل OLED، هرچه مساحت ورق اولیه بیشتر باشد، ضایعات کمتری در مراحل ساخت، ایجاد می‌شود. به این ترتیب ال‌جی می‌تواند پنل‌های خود را بصورت بهینه‌تری تولید کند و در نتیجه‌ قیمت این محصول کاهش خواهد یافت. پنل‌های تولید شده در خط M2 در ابعاد ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچ خواهد بود.

ال‌جی در نظر دارد با افزایش تولید پنل‌های OLED پاسخگوی بازار باشد. در نتیجه تولید محصولات بیشتر ، قیمت نهایی محصولات عرضه شده به بازار نیز  کاهش خواهد یافت. سخنگوی ال‌جی دیسپلی، با تایید خبر راه‌اندازی خط تولید M2، اعلام کرد که هنوز زمان دقیق آغاز به‌کار این خط، تعیین نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات