مشخصات فنی لومیا 940 فاش شد: پردازنده اسنپدراگون 805، 3 گیگابایت رم، دوربین PureView جدید و ویندوز فون 10

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت با در اختیار گرفتن برند لومیا در حال آماده شدن برای ارائه‌ی اولین گوشی‌های هوشمند منقش به برند خود است و اکنون با توجه به مشخصات فنی منتسب به پرچمدار جدید این شرکت، اطلاعات جالبی از لومیا 940 در دست داریم.
تبلیغات

طی روزهای گذشته با تصاویر فاش شده از اولین گوشی‌های برند Microsoft Lumia روبرو شدیم که طیف قیمتی پایین و متوسط بازار را هدف قرار داده بودند. اکنون مشخصات فنی جدیدی فاش شده که گفته می‌شود متعلق به لومیا 940 خواهد بود. این دستگاه اولین پرچمدار با برند Microsoft Lumia خواهد بود و خصوصیات فنی آن مستقیما از یکی از کارخانه‌های تامین‌کنندگان نوکیا بدست آمده است.

با وجود آنکه نمی‌توان با قطعیت صحیح بودن اطلاعات موجود بر روی این سند را تضمین کرد اما مشخصات ارائه شده چندان هم بی‌ربط و غیرمنطقی به نظر نمی‌رسند. بنابراین احتمالا Lumia 940 به خصوصیات زیر مجهز خواهد بود.

Lumia-940-specs

برای شروع جالب است بدانید که مایکروسافت از تب و تاب صفحه‌نمایش‌های QHD اجتناب کرده و با انتخاب اندازه‌ی 5 اینچی برای پرچمدار جدید خود، رزولوشن 1080p را در دل آن جای خواهد داد. این مساله نمی‌تواند ناحیه‌ای برای انتقاد به این شرکت باشد چرا که نمایشگرهای QHD در مقایسه با 1080p انرژی بسیار بیشتری مصرف می‌کنند اما در نتیجه‌ی نهایی تفاوت چندانی در مقابل چشم کاربر نخواهند گذاشت. مورد جالب بعدی، محافظت از این نمایشگر 5 اینچی با روکش محافظ گوریلا گلس 4 است؛ نسخه‌ای که حتی کورنینگ (سازنده‌ی محافظ گوریلا گلس) صحبتی در خصوص معرفی آن به میان نیاورده است. این مساله اندکی منطقی بودن اطلاعات این لیست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

لومیا 940 بر اساس این اطلاعات، به پردازنده‌ی اسنپدراگون 805 تجهیز خواهد شد که ضمن فعالیت بر روی فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز، با 3 گیگابایت حافظه‌ی رم تکمیل شده است. مورد بعد نیز جذابیت خاص خود را دارد: لومیا 940 به نسل جدیدی از دوربین PureView مجهز خواهد شد که رزولوشن 24 مگاپیکسلی به همراه خواهد داشت و توانایی ضبط ویدیوی 4K در 60 فریم بر ثانیه از قابلیت‌های آن خواهد بود. قسمت جلویی لومیا 940 نیز شاهد حضور دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت 1080p خواهد بود تا سلفی‌ها و مکالمات تصویری با کیفیت مناسبی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

پیش‌تر شنیده بودیم که نوکیا این ماژول جدید دوربین را از قبل در دست توسعه داشته، اما این اولین باری است که لیست مشخصات یک گوشی را شاهد میزبانی از این دوربین می‌بینیم. Lumia 940 می‌تواند از نظر ابعاد با 137 میلی‌متر ارتفاع، 71 میلی‌متر عرض و 8.9 میلی‌متر ضخامت نیز دستگاهی نسبتا جمع و جور محسوب شود که در مجموع 149 گرم وزن خواهد داشت. در حقیقت هدف اصلی از توسعه‌ی نسل جدید ماژول PureView این بوده که خواص ویژه‌ی آن را بتوان در دستگاهی نازک‌تر جای داد. در مقام مقایسه، پرچمدار فعلی سری لومیا یعنی Lumia 930 با وجود عرض و ارتفای یکسان، یک میلیمتر ضخامت بیشتری دارد. همین مساله حدس ما را در خصوص استفاده‌ی مایکروسافت از شاسی و طراحی مشابه نسل قبل در لومیا 940 تقویت می‌کند.

با وجود آنکه هرکسی به سادگی قادر است نمونه‌ی مدارک ارائه شده در این تصویر را جعل کند، اما اگر فرض را بر حقیقت داشتن ماجرا بگذاریم یک فاکتور دیگر را نیز نباید از ذهن دور داشت. لومیا 940 بر اساس این اطلاعات به ویندوز فون 10 مجهز خواهد بود که به همین دلیل نباید انتظار مشاهده‌ی آن در بازار را به این زودی داشته باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات