کارگردان سری بازی Killzone: قدرت پلی‌استیشن ویتا با پلی‌استیشن 3 برابر است!

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
کارگردان قسمت دوم و سوم سری بازی‌های انحصاری Killzone کنسول پلی‌استیشن 3، در حاشیه‌ی مراسم دهمین سالگرد مجموعه‌ی Killzone که به میزبانی سونی برگزار شد، در مورد چالش‌های ساخت Killzone: Mercenary در پلی‌استیشن ویتا صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.
تبلیغات

ماتیاس دی یونگ (Mathijs de Jonge) که سابقا دو بازی مطرح کنسول پلی ‌استیشن 3 را کارگردانی کرده بود، در صحبت‌هایی راجع به کنسول دستی پلی‌ استیشن ویتا عنوان کرد قدرت این کنسول دستی برابر با پلی‌ استیشن 3 است و اگر قرار باشد بازی در سطح AAA برای این کنسول دستی ساخته شود، نیاز به تیم توسعه‌ای در سطح و اندازه تیم‌های توسعه بازی‌های پلی‌استیشن 3 خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

    تیم استودیو گوریلا کمبریج (Guerrilla Cambridge) در زمان ساخت عنوان killzone: Mercenary فقط ۵۰ نفر بودند و چالشی که پیش رو داشتند، همانند ساخت عنوانی برای کنسول خانگی پلی‌استیشن 3 بود که عمده دلیل آن، تعداد کم نفرات استودیو بود. دی یونگ توضیح داد که در سال اول ساخت بازی برای ویتا، تیم توسعه مشغول پورت موتور گرافیکی Killzone 3 از پلی‌استیشن 3 به پلی‌استیشن ویتا بودند و پس از اتمام آن، بین یک سال و نیم تا دو سال برای بهینه‌سازی این موتور زمان صرف شد.

    تمام این مسائل نشان می‌دهد قدرت کنسول بازی دستی نسل هشتمی سونی، در صورتی که تیم توسعه‌ای قوی بتواند بر روی آن کار کند، می‌تواند بازدهی و نتیجه‌ای همسان با کنسول پلی‌استیشن 3 ارائه دهد. عنوان Killzone: Mercenary یکی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین عناوین عرضه شده بر روی پلی‌استیشن ویتا بوده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات