راک‌استار از نسخه‌ی موبایلی GTA: San Andreas برای پورت به ایکس‌باکس 360 استفاده کرده است

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت راک‌استار اخیرا نسخه‌ی HD بازی GTA: San Andreas را برای کنسول ایکس‌باکس 360 منتشر کرده است که بر اساس تحقیقات و مستندات، این بازی پورتی از نسخه‌های اندروید و iOS بر روی کنسول نسل هفتمی مایکروسافت بوده است.
تبلیغات

بر اساس نتایجی که تیم آنالیز Digital Foundery به دست آورده، مشخص شد راک‌استار از نسخه‌ی موبایلی این عنوان که از کیفیت بالاتری نسبت به نسخه‌ی اصلی (عرضه شده در سال ۲۰۰۴) برخوردار است، برای پورت به کنسول ایکس ‌باکس 360 استفاده کرده است. دیجیتال فاندری با مقایسه‌ی نسخه‌ی بهینه‌ شده‌ی بازی در ایکس‌ باکس 360 و نسخه‌ی موبایلی در تبلت انویدیا شیلد، متوجه شباهت‌های انکارناپذیر این دو شده‌ است. هر دو نسخه از کیفیت انیمیشن‌ها و مدل‌های یکسانی برخوردار هستند، اما نسخه‌ی ایکس‌باکس 360 دارای عمق دید بیشتری نسبت به نسخه‌ی موبایل است. نکته‌ی جالب این قضیه، عدم استفاده از ضد پلگی (Anti-Aliasing) در هر دو نسخه‌ است. نسخه‌ی PC سان اندریاس که در سال ۲۰۰۴ منتشر شده بود، از این قابلیت گرافیکی برخوردار بوده است. 

بازی بر روی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قفل نشده است و در برخی مواقع شاهد افت و خیز در گیم‌پلی خواهیم بود. این در حالی است که بازی بر روی رزولوشن 720p تنظیم شده است.

با تمام این تفاسیر، ظاهرا شرکت راک‌استار زحمت چندانی برای بهینه سازی این نسخه‌ی معروف سری بازی‌های GTA انجام نداده و کسانی که قبلا نسخه‌ی معمولی این عنوان را در پلتفرم‌های قدیمی تجربه کرده‌اند، مورد خاصی را در قبال عدم تهیه‌ی نسخه‌ی به اصطلاح بهینه شده از دست نخواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات