همگام با پیشروان: دنیای پساانسان واقعیتی فراروی آدمی

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیو هر یک مهندس، زیست فیزیک شناس و البته یک صخره نورد ماهر است که در مدیالب MIT در کنار آقای نگروپونته که پیش از این با ایشان آشنا شده اید در حال شکل دادن به آینده ی فناوری است. ویژگی منحصربفردی که ایشان را از افراد دیگر متمایز می‌کند این است که ایشان با وجود معلول بودن از ناحیه‌ی دو پا نه تنها توانسته بر تمامی مشکلات ناشی از معلولیت فائق آید بلکه در برخی از موارد برتری‌هایی هم نسبت به انسان‌های معمولی در خود ایجاد کرده است! در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

حتما تاکنون در مورد دونده‌ی معلولی که با استفاده از پای مصنوعی خود در مسابقات دو میدانی بر حریفان کاملا سالم خود برتری پیدا کرده شنیده یا خوانده اید. هرچند پای مصنوعی که آن دونده استفاده می‌کرد در مسابقات دومیدانی بسیار کارا بودند، اما در دنیای واقعی بیشتر ما به دنبال دستیابی به اندام‌های مصنوعی هستیم که ضمن ارائه‌ی عملکرد مطلوب از ظاهر زیبا و ویژگی‌های منحصر بفردی نیز برخوردار باشند. مطمئنا انجام حرکات پیچیده همچون رقصیدن با اندام‌های مصنوعی که تاکنون دیده ایم بسیار مشکل و بعضا ناممکن می‌نماید اما این بار آقای هر ما را با اندامی آشنا می‌کند که بسیار طبیعی عمل کرده و می‌تواند در مواردی حتی بهتر از یک جفت پای طبیعی عمل کند. ویدیوی زیر را از دست ندهید.

دانلود ویدیو

لطفا پیشنهادها و انتقادهای خود را برای هرچه بهتر شدن بخش جدید "همگام با پیشروان" در بخش نظرات یا ایمیل شخصی بنده بیان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات