رئیس آزمایشگاه Google X: فعالیت در حوزه ابزارهای پوشیدنی بسیار دشوار است

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر مفهوم و ایده‌ی تکنولوژی پوشیدنی به یک مبحث داغ این روزهای فناوری بدل شده و شرکت‌های بسیاری را دیده‌ایم که مشتاقانه تلاش می‌کنند با عرضه‌ی دستبندهای تناسب اندام، ساعت‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی و... پا به این عرصه‌ی نوظهور بگذارند. اگرچه به نظر می‌رسد ورود به این بازار بسیار ساده باشد، اما حقیقت به شکل قابل توجهی پیچیده‌تر است.
تبلیغات

 در همین راستا، یکی از مسئولان گوگل نیز به سختی حرکت در این جریان اشاره کرده است. به تازگی رئیس بخش آزمایشگاه Google X طی یکی از همایش‌هایی که در سان‌فرانسیسکو برگزار شده گفته است:

من در سطحی فراتر از بدیهیات فرا گرفته‌ام که [فعالیت در حوزه] ابزارهای پوشیدنی بسیار دشوار است.

این مسئول اجرایی گوگل همچنین گفته است که اگر شرکت موفق به ارائه‌ی محصولی جدید که مشتری هم‌اکنون راهکاری برای آن نداشته باشد نشود، مسلما با دشواری‌های فراوانی برای فروش آن مواجه خواهد شد.

ابزار پوشیدنی خود گوگل یعنی گوگل گلس، از سوی موسسات مختلف و نیز عموم مردم با انتقادات فراوانی روبرو بوده است. با وجود اینکه عینک هوشمند گوگل ایده‌ای بسیار خلاقانه به نظر می‌رسد و وظایف خود را به شکل جالب توجهی به انجام می‌رساند، اما عده‌ی بسیاری از نگرانی خود در خصوص ضبط تصاویر و ویدیوهای ناقض حریم شخصی توسط این دستگاه به شکل غیر قابل تشخیص گله کرده‌اند. بسیاری موسسات آموزشی نیز بهره گرفتن از گوگل گلس را به خاطر فراهم آوردن امکان تقلب مورد تحریم قرار داده‌ و ممنوع کرده‌اند.

در حقیقت در حالی که عده‌ی بسیاری مشتاقانه انتظار می‌کشیدند که اپل سرانجام اپل واچ را معرفی کند، یک همه‌پرسی که به تازگی صورت گرفته نشان داده که حداقل در میان نوجوان‌ها که یکی از خریداران بالقوه اینگونه محصولات محسوب می‌شوند آنچنان هم خبری از شوق و علاقه برای خرید این محصول به چشم نمی‌خورد. اما دیدگاه شما در این میان چیست؟ آیا ما همچنان در انتظار معرفی ابزاری پوشیدنی هستیم که آتش بازاری جدید را همچون ظهور آیفون و آیپد در گوشی‌ها و تبلت‌ها روشن کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات