تماشا کنید: روبات جدید توشیبا به زبان اشاره، صحبت می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات انسان نمای توشیبا با نام Akio Chihira به زبان اشاره با شما ارتباط برقرار کند و مراقب افراد کهن سال خانواده باشد.
تبلیغات

توشیبا، روباتِ خلق شده‌ی خود را «ارتباطات اندروید» صدا می‌زند. این روبات که این هفته در نمایشگاه CEATEC در ژاپن رونمایی شد، تکنولوژی مدرن ژاپنی‌ها برای حرکت نرم دست و پاها را به رخ جهانیان می‌کشد. روبات توشیبا از نظر ظاهری بسیار شبیه به انسان است و نه تنها قادر به حرکت دادن دست‌ها و پاهای خود است، بلکه پلک می‌زند و گردن خود را حرکت می‌دهد. ژاپنی‌ها از ۴۳ دیسک در مفاصل آکیو بهره برده‌اند تا بتواند به زبان اشاره با دیگران ارتباط برقرار کند.

توشیبا حتی روی میمیک صورت این روبات نیز کار کرده تا بیشتر شبیه انسان شود. این روبات قادر است بخندد یا اخم کند. اما این تازه‌ اول راه است؛ توشیبا قصد دارد آکیو را آنقدر توسعه دهد که در سال ۲۰۲۰ بتواند بطور کامل با دنیای خارج ارتباط برقرار کند. این بدین معنا است که در سال ۲۰۲۰ روبات توشیبا قادر خواهد بود بطور کامل با شما صحبت کند، صحبت‌های شما را درک کند و حتی تصمیم گیری کند.

هدف نهایی توشیبا از توسعه‌ی روبات آکیو این است که روبات بتواند همراهی برای افراد مسن یا افراد مبتلا به زوال عقل باشد و با آن‌ها به زبان اشاره ارتباط برقرار کند. توشیبا همچنین کارایی آکیو را در بهداشت درمانی و کمک به اعضا خانواده برای مراقبت از افراد مسن یا کودکان دانسته است.

این روبات با همکاری دانشگاه اوساکو ژاپن در حال توسعه است. دانشمندان ژاپنی هر دو مجموعه به صورت مشترک بر روی این روبات کار می‌کنند تا در نهایت بتوانند یک انسان‌‌نمای به تمام معنا را تولید کنند.البته در ساخت روبات آکیو، علاوه بر توشیبا و اوساکو، موسسه‌ی فناوری سیساکو و موسسه‌ی شونان نیز مشارکت دارند.

ویدیو باور نکردنی زیر را تماشا کنید تا متوجه شوید ژاپنی‌ها در ساخت روبات تا چه حد پیشرفت کرده‌اند:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات