احتمال عرضه کروم بوک با صفحه نمایش لمسی به‌همراه پردازنده انویدیا Tegra K1

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
ایسر قصد دارد جدیدترین کروم‌بوک خود را همراه با صفحه‌ نمایش لمسی و پردازنده‌ی Tegra K1 عرضه کند.
تبلیغات

ایسر اولین کمپانی بود که چیپ تگرا کی۱ انویدیا را در کروم‌بوک‌های خود بکار گرفت، این‌طور که پیداست نمایشگر لمسی هم به این کروم‌بوک‌ها اضافه می‌شود. تعداد کروم‌بوک‌هایی که به نمایشگر لمسی مجهز هستند زیاد نیستند، کروم‌بوک Pixel گوگل یکی از نمونه‌های فوق‌العاده در این کلاس از لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود. اگر چه صفحه نمایش لمسی یکی از ملزومات لپ‌تاپ‌ها نیست، اما داشتن آن نیز خالی از لطف نیست. بطور مثال در هنگام وب‌گردی استفاده از صفحه لمسی می‌تواند لذت بخش باشد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که کروم‌بوک‌های لمسی ایسر تنها در انگلستان عرضه می‌شوند. با توجه به حضور قدرتمند ایسر در بازار کروم‌بوک‌ها و همچنین عرضه طیف وسیعی از کروم‌بوک‌ها، ارائه‌ی محصولی جدید با صفحه نمایش لمسی خبر غافل‌گیر کننده‌ای نیست. نکته جالب اینجاست که به محض خروج سامسونگ از بازار کروم‌بوک‌ها در اروپا، ایسر سعی در بدست آورد سهم بیشتر از این بازار را دارد.

چندی پیش در زومیت مقاله‌ای منتشر کردیم که در آن به نحوی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در مرورگر گوگل‌کروم پرداختیم، اگر اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در سیستم عامل کروم هم میسر شود، ممکن است منجر به پیشرفت سریع‌تر سیستم عامل کروم شود.

نظر شما در رابطه با بکار گیری از نمایشگر لمسی در کروم‌بوک‌ها چیست؟ به نظر شما صفحه لمسی در کروم‌بوک‌ها می‌تواند باعث محبوبیت بیشتر این لپ‌تاپ‌ها در بازار شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات