HTC دوربین دستی RE را برای رقابت با دوربین‌های GoPro معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
برای مدت ۲ دهه است که شرکت HTC تمرکز خود را بر روی ساخت گوشی و تبلت گذاشته است. اما اکنون، کمی بعد از ثبت رکورد اولین سود خود در طی چند ماه گذشته، این تولید کننده در حال توسعه حوزه کاری خود به یک عرصه جدید است. دوربین‌های دستی!
تبلیغات

 در پی شایعات فراوان بالاخره HTC این دوربین دستی جدید و جالب را معرفی کرد. دوربین RE نه یک دوربین GoPro است و نه یک دوربین Flip. اچ‌تی‌سی این محصول را برای ارائه راه‌حل و به عنوان محصولی تکمیل کننده‌ی گوشی‌های همراه عرضه خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت HTC می‌گوید: "این محصول نقطه عطفی در تاریخچه تکامل شرکت اچ‌تی‌سی است." او قصد دارد این محصول را به عنوان رقیبی شایسته برای دوربین‌های GoPro معرفی کند و مدعی است که این محصول می‌تواند در به روز بودن و در لحظه زندگی کردن به شما کمک کند.

این دستگاه بسیار کوچک است و ابعادی در حدود ۹۶.۷ در ۲۶.۵ میلی‌متر دارد. این اندازه کوچک به شما اجازه می‌دهد به راحتی آن را در یک دست بگیرید و کنترل کنید که در واقع منظور از ساخت چنین محصولی نیز همین هدف و کاربرد بوده است. شما به راحتی می‌توانید آن را از جیب خود خارج کنید و از هر چیزی در نزدیکی خود عکس و ویدیو تهیه کنید. HTC یک کاربرد برای آن مثال می‌زند و آن زمانی است که در خانواده فرزند شما کاری بامزه و جالب انجام می‌دهد و شما دوست دارید از آن لحظه یک عکس بگیرید یا ویدیوی را ضبط کنید تا برای همیشه در خاطراتتان ثبت شود. این دوربین برای چنین شرایطی بهترین کارایی را دارد. می‌تواند عکس‌های با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل بگیرد، ویدیو‌های 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند، ویدیو‌های با کیفیت 720p تا ۴ مرحله آهسته شده و حالت حرکت آهسته را برای شما فیلم‌برداری کند. سنسور CMOS و لنز با زاویه ۱۴۶ درجه از دیگر مشخصات این محصول جالب و ریز اندام است.

HTC-RE-hands-on

همانطور که در پوشش زنده از کنفرانس نیز گفته شد، این محصول تنها از دو دکمه سخت‌افزاری بهره می‌برد، دکمه شاتر که با فشار دادن یک مرتبه آن عکس گرفته می‌شود و با فشار طولانی‌تر تا چند ثانیه، ویدیو ضبط می‌شود. دکمه سخت‌افزاری دیگر وظیفه‌ی تهیه‌ی ویدیو‌های اسلوموشن را دارد و برای شروع ضبط آن باید کمی دکمه را پایین نگاه دارید تا این قابلیت فعال شود. جالب است که HTC هیچ دکمه خاموش و روشنی برای دوربین RE CAMERA در نظر نگرفته تا دستگاه همواره روشن و و در حالت آماده به فعالیت قرار داشته باشد. سنسور‌هایی که بر روی RE وجود دارند، به صورت خودکار می‌فهمند چه زمانی دوربین را برداشته‌اید و قصد استفاده از آن را دارید. پس نگرانی از اینکه در جیب شلوار مشغول به عکس گرفتن شود وجود ندارد!

HTC-RE-hands-on 1

در بخش بالایی و دقیقا بالای دکمه اسلوموشن یک میکروفن قرار دارد، همچنین نشان‌گر LED و اسپیکر نیز در پایین دکمه اسلوموشن واقع شده‌اند. HTC برای دوربین جالب خود در گاه کارت‌ حافظه جانبی میکرو SD را در نظر گرفته است، اما به صورت پیش‌فرض دوربین RE از ۸ گیگابایت حافظه بهره می‌برد که با کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. درگاه شارژ میکرو یو‌اس‌بی و یک سه پایه یک‌چهارم اینچی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است که با آن می‌توان طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی را بر روی دوربین سوار کرد.

HTC-RE-hands-on 2

با اینکه دوربین RE از جنس پلاستیک است، اما بدنه‌ی بسیار خوب و سبکی دارد. در زمان عرضه این محصول در رنگ‌های متفاوت سفید، مشکی، آبی و نارنجی در دسترس قرار خواهد گرفت. HTC همچنین برای راحتی بیشتر کار با دوربین و به گفته خود این شرکت چون سازنده دستگاه‌های موبایل است، اپلیکیشنی را برای این دستگاه طراحی کرده است که به راحتی بتوان عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده مستقیم از طریق گوشی هوشمند و تبلت‌ها در اختیار داشت. HTC می‌گوید این برنامه با سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.3 به بالا و iOS 7 به بالا به خوبی کار خواهد کرد. بعد از اینکه اپلیکیشن مخصوص دوربین را دانلود و نصب کردید، می‌توانید نسخه‌ی پشتیبان از ویدیو و عکس‌ها بگیرید، تنظیمات را تغییر دهید و به صورت ریموت گوشی را تبدیل به وسیله‌ای برای گرفتن عکس با دوربین کنید. راه ارتباطی دوربین RE با تلفن شما بلوتوث است اما باقی ویژگی‌های ارتباطی مثل ریموت شاتر، ارسال اطلاعات و غیره از طریق وای‌فای دایرکت انجام خواهد شد.

HTC-RE-hands-on 3

این دوربین ضد آب و ضد گردو غبار است و توانسته مجوز‌های IP x7 و IPx8 را اخذ کند. باتری دستگاه ۸۴۰ میلی آمپر ساعت، ظرفیت دارد که به گفته HTC به اندازه کافی زیاد است تا بتواند شما را در ضبط ویدیو‌های یک ساعته یا ۴۰ دقیقه 1080p و گرفتن بیش از ۱۲۰۰ عکس همراهی کند. این دستگاه ۲۰۰ دلار قیمت دارد و از اواخر سال عرضه آن شروع خواهد شد.

نظر شما درباره دوربین RE چیست؟ ویژگی‌های این دوربین دستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما آیا این محصول تولید شده توسط HTC آینده موفقی خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات