تماشا کنید: دومین و آخرین ماه گرفتگی سال 2014 به وقوع پیوست

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما هم به پدیده‌های مرتبط با ماه علاقه دارید، شاید در مورد ماه خونین چیزهایی شنیده باشید. رویدادی که طی شب گذشته تا اوایل صبح امروز چهارشنبه، در پاره‌ای از نقاط زمین به ویژه شمال قاره‌ی آمریکا قابل رویت بود. پدیده‌ای که طی آن ماه به رنگ قرمز در می آید. برای آشنایی بیشتر با این رویداد و تماشای تصاویر مربوط به آن با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

 این دومین و آخرین ماه گرفتگی کامل در سال 2014 است. طی این واقعه ماه به رنگ قرمز مسی در می‌آید، به همین دلیل به آن "ماه خونین"  یا (Blood Moon) گفته می‌شود.

ماه خونین

اما چرا ماه به چنین رنگی در می‌آید؟ در طی این واقعه، زمین بین خورشید و ماه قرار می‌گیرد، در واقع خورشید، زمین و ماه در امتداد یکدیگر قرار گرفته و بدین صورت سایه‌ی زمین روی ماه کامل می‌افتد، البته همچنان بخش‌هایی از اشعه‌های خورشیدی به ماه می‌رسند از این روی ماه سرخ رنگ دیده می‌شود.

ماه گرفتگی کامل

برطبق نظر کارشناسان این رویداد در بخش‌های شرقی استرالیا، نیوزلند، آسیای شرقی، بخش قابل توجهی از ژاپن، جزایر هاوایی و قسمت‌های غربی آمریکای شمالی قابل رویت بوده است.

ماه خونین

نیازی به عینک یا وسیله‌ی خاصی برای مشاهده‌ی این رویداد نیست و می‌توان مستقیم به ماه نگریست. اما استفاده از دوربین‌های دو چشمی یا تلسکوپ به بهتر دیدن این پدیده کمک خواهد کرد.

ماه گرفتگی بعدی در چهارم آوریل 2015 رخ خواهد داد.

ماه خونین

در ادامه توجه شما را به تماشای ویدیویی در همین رابطه جلب می‌کنیم:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات