ضربان قلب جایگزینی برای پسوردهای مختلف

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
آیا از حفظ کردن پسوردهای مختلف خسته شده‌اید؟ دستبند پوشیدنی-بایومتریکی NYMI از ضربان قلب برای شناسایی و اهراز هویت استفاده می‌کند.
تبلیغات

تاکنون شرکت‌های اپل و سامسونگ با مجهز کردن تلفن‌های همراهشان به اسکنر اثر انگشت و مجتمع سازی آن به بعضی از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی مانند PayPal توانسته بودند تا قسمتی از نیاز کاربران به وارد کردن پسوردهای مختلف و وقت گیر را کاهش دهند، همچنین سیستم شناسایی بایومتریک دیگری از طریق اسکن شبکیه‌ی چشم وجود دارد که هنوز استفاده از آن عمومیت نیافته است، اما سیستم اهراز هویت از طریق اسکن ضربان قلب تکنولوژی جدیدی از شرکت Bionym است که نسبت به دو روش قبلی امتیازهای متعددی دارد.

همانطور که اثر انگشت هر فرد منحصر به خود اوست و با دیگران متفاوت است ریتم تپش قلب نیز برای هرفرد منحصر به فرد است. با توجه به این واقعیت علمی شرکت Binoym از حدود ۱ سال پیش مشغول به ساخت و طراحی دستبندی منحصر به فرد شده است که با اسکن الگوی تپش قلب انسان قادر به شناسایی وی است. با این کار نه تنها برای ورود به حساب کاربری کامپیوتر و تبلت خود نیازی به وارد کردن پسوردهای گوناگون نخواهید داشت بلکه حتی برای باز کردن قفل در یا خرید و خیلی چیزهای دیگر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

3036375-inline-i-1-the-end-of-passwords-this-bracelet-unlocks-computers-and-doors-with-your-hear

ضربان قلب همیشگی است بنابراین احتیاجی نیست کاربر برای اهراز هویت بایستد یا انگشت خود را بر روی اسکنر بگذارد یا چشم خود را بر روی دستگاهی قرار بدهد در نتیجه استفاده از آن در حرکت و زندگی روزمره ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. برای شروع دستبند NYMI از طریق سیگنال بلوتوث به دستگاه‌های دیگر متصل شده و با نرم افزارهای اختصاصی همسان خواهد شد، همچنین این دستبند به حسگر جهت‌یاب مجهز است که به وسیله‌ی آن کاربر می‌تواند فرمان‌های حرکتی خاص را برای تعامل با دستگاه‌های دیجیتال در نظر بگیرد. ویدئوی زیر نحوه‌ی عملکرد این دستبند را نشان می‌دهد.

NYMI از نرم‌افزارهای Brivo Labs استفاده می‌کند. با مجهز شدن فضاهای اداری به تکنولوژی این شرکت نیاز به سیستم‌های اهراز هویت قبلی از بین خواهد رفت. این دستگاه پتانسل‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مثلا امکان خاموش و روشن کردن لامپ‌ها یا روشن کردن تلویزیون و دیدن برنامه‌ی مورد نظر یا ورود به کامپیوتر و امکانات دیگر با استفاده از فرمان‌های حرکتی مختلف. برای حفظ امنیت دستبند NYMI فقط با ضربان قلب یک نفر هماهنگ می‌شود، بنابراین اگر فرد دیگر آن را به دست ببندد تمام این سیستم‌ها قفل خواهد شد.

bionym nymi colors stacked

استفاده از این دستگاه‌های پوشیدنی فقط به معنی بی‌نیازی از وارد کردن پسوردهای مختلف نیست، امکانات فوق‌العاده‌ی دستبند NYMI فقط قسمتی از خدماتی است که در آینده می‌توانیم از دستگاه‌های پوشیدنی انتظار داشته باشیم. برای مثال هنگامی که به صورت اینترنتی بلیط تماشای فیلم یا کنسرت را تهیه می‌کنید با ثبت آن بلیط دستگاه پوشیدنی شما را از نزدیک شدن زمان آن آگاه می‌کند و هنگامی که به سالن سینما یا کنسرت می‌روید به شما مکان صندلی رزرو شده‌تان را نشان می‌دهد. با گرم شدن بحث اینترنت اشیا و روند رو به رشد استقبال از دستگاه‌های پوشیدنی در آینده‌ی نه چندان دور شاهد سبک جدیدی از زندگی دیجیتالی مدرن خواهیم بود که شاید تاکنون حتی فکر آن نیز به ذهنمان نرسیده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات