تماشا کنید: با RoomAlive مایکروسافت، بازی‌های ایکس‌باکس را به محیط اتاق بیاورید

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه CES شاهد معرفی پروژه‌ی تحقیقاتی IllumiRoom مایکروسافت بودیم. این فناوری که توجه‌ خیلی‌ها را به خود جلب کرد، ازطریق پروژکتور و حسگر کینکت، اتاق نشیمن شما را به یک مجموعه‌ی تعاملی مخصوص بازی تبدیل می‌کند. مایکروسافت اعلام کرد که این تکنولوژی به کنسول ایکس‌باکس وان مربوط خواهد شد. امروز نیز ردموندی‌ها از فاز بعدی این پروژه به‌نام IllumiRoom 2.0: RoomAlive رونمایی کرده‌اند.
تبلیغات

تکنولوژی RoomAlive از همان ویژگی‌های IllumiRoom بهره می‌برد، با این تفاوت که این پروژه‌ی جدید تمرکز بیشتری روی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس و گسترش آن در فضای اتاق دارد. این پروژه که دمویی مفهومی از آن نیز منتشر شده است، قادر است تا به وسیله‌ی چندین دستگاه کینکت و پروژکتور که در زوایای مشخص و مختلف قرار گرفته است، کل فضای اتاق را اسکن و بازی را منطبق با محیطی که در آن قرار دارید، اجرا کند. همچنین بازیکن قادر است که اشیایی را که به‌صورت مجازی در محیط قرار می‌گیرند را تکان دهد یا به آن‌ها ضربه بزند که این امر به وسیله‌ی ۶ دوربین کینکت کنترل و شبیه‌سازی می‌شود. کلیه حرکت‌های بازیکن نیز کنترل می‌شوند و به نسبت حرکت‌هایی که گیمر دارد، بازی و محیط به آن واکنش نشان می‌دهد.

roomalive1 verge super wide

پروژه‌ی تحقیقاتی RoomAlive به خاطر هزینه‌های بالا در نصب و تهیه، هیچ‌وقت نمی‌تواند به این شکلی که نشان داده شده به بازار عرضه شود، اما مایکروسافت در حال تحقیقات و مطالعه در این زمینه است تا بتواند این فناوری را به‌صورت کوچک‌تر و ارزان به بخش سرگرمی‌های خود اضافه کند. در سوی دیگر، سونی یک چنین تکنولوژی را به شکلی متفاوت در پلی ‌استیشن تعبیه کرده است، اما تکنولوژی مایکروسافت توانایی تشخیص خودکار سطوح و دیوار را دارد و می‌تواند به وسیله‌ی پروژکشن، اجزای یک بازی را در محیط شبیه‌سازی کند.

RoomAlive6 verge super wide

با تماشای ویدیوی منتشر شده که به گفته‌ی مایکروسافت، بدون هیچ‌گونه تدوین جانبی ضبط شده است، می‌توانید به نتیجه‌ی تحقیقات مایکروسافت در این قضیه پی ببرید. آیا در آینده‌ی نزدیک شاهد تعامل هرچه بیشتر گیمر و بازی‌ها به این شکل خواهیم بود؟

دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات