بیل و ملیندا گیتس در صدر انسان‌های نوع دوست آمریکایی قرار گرفتند

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
نشریه فوربس نام 50 نفر از افرادی که بیشترین اقدامات بشردوستانه را در ایالات متحده آمریکا انجام داده‌اند، منتشر کرده است. در این لیست نام افرادی از حوزه‌ی فناوری هم به چشم می‌خورد و البته رتبه نخست هم  متعلق به بیل و ملیندا گیتس است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در این لیست که افراد با بیشترین اقدامات بشردوستانه در آن قرار داشتند بیل و ملیندا گیتس که در سال گذشته بالغ بر 2.65 میلیارد دلار از ثروت خود را صرف مبارزه با بیماری‌ها و گسترش آموزش کرده بودند در میان سایر رقبای نوع دوست خود در رتبه نخست قرار گرفتند. یکی از اقدامات قابل توجه این زوج نوع دوست اختصاص مبلغ 50 میلیون دلار برای تحقیقات بین‌المللی در زمینه واکسن بیماری ایدز بوده است. شاید جالب باشد که بدانیم بیل و ملیندا گیتس در طول مدت حیات خود 30.2 میلیارد دلار معادل 37 درصد از ثروت خود را صرف اقدامات انسان دوستانه کرده‌اند.

این زوج کمک‌های خود را از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس که با کمک بسیاری دیگر از افراد در تلاش برای حل برخی از معضلات مهم دنیا است، انجام می‌دهند. «آقا و خانم مایکروسافت» در حال حاضر مشغول مبارزه با بیماری مالاریا، فلج اطفال و سایر بیماری‌ها هستند. آنها همچنین نگاه ویژه‌ای به اصلاحات آموزشی در آمریکا دارند.

در این لیست نام‌های دیگری از دنیای فناوری هم به چشم می‌خورند. مارک زاکربرگ مدیرعامل و از بنیان‌گذاران فیسبوک جایگاه پنجم این لیست را در اختیار دارد. در سال 2013 او 991 میلیون دلار به آموزش و امور مربوط به حوزه‌ی بهداشت و درمان اختصاص داد. او در کل دوره زندگی خود 1.5 میلیارد دلار از ثروت خود را به امور بشر دوستانه اختصاص داده است که این مبلغ بالغ بر 4 درصد از ثروت خالص او است. مارک زاکربرگ در سال 2013 دو برابر سال 2012 به امور خیریه کمک کرد.

اما رتبه هشتم این لیست در اختیار بنیان‌گذار شرکت اینتل گوردون مور و همسرش بتی است. این زوج نیز مبلغ 321 میلیون دلار از ثروت خود را در سال 2013 صرف امور انسان دوستانه کرده‌اند. آنها در طول حیات خود 2.6 میلیارد دلار در کارهای خیریه هزینه کرده‌اند که این مبلغ بالغ بر 37 درصد از کل ثروت این زوج آمریکایی است.

پیر امیدیار و همسرش پاملا نیز در جایگاه دهم این لیست قرار دارند. در سال 2013 آنها مبلغ 294 میلیون دلار را صرف امور خیریه کردند. این زوج نیز در طول حیات خود بالغ بر یک میلیارد دلار از سرمایه خود را از طریق بنیاد خود صرف امور مربوط به گسترش آموزش، دسترسی به اینترنت و غیره کرده‌اند.

در ادامه این لیست نام افراد دیگری از دنیای فناوری مانند پُل آلن یکی دیگر از بنیان‌گذاران مایکروسافت با کمک‌هایی بالغ بر 206 میلیون دلار در سال 2013، مایکل دل بنیان‌گذار شرکت دل به همراه همسرش سوزان با کمک‌های انسان دوستانه 100 میلیون دلاری در سال 2013 همچنین لری الیسون بنیان‌گذار شرکت اوراکل که به تازگی از سمت مدیر عاملی این شرکت کنار رفت نیز با مبلغ 54 میلیون دلار کمک بخصوص در زمینه مبارزه با فلج اطفال به چشم می‌خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات