اولین تلفن‌های مبتنی بر اوبونتو تاچ امسال عرضه می‌شوند

یک‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
مطالعه 5 دقیقه
کمپین گوشی هوشمند اوبونتو اج هیچ گاه به هدف ۳۲ میلیون دلاری دست نیافت با این حال دست یافتن به رقم ۱۲ میلیون دلار نوعی رکورد شکنی محسوب می‌شود و باعث شد تا کمپانی کنونیکال این پروژه را رها نکند. اکنون سیستم عامل اوبونتو تاچ برای ارائه به تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند آماده شده است. مراحل تولید اولین نسخه رسمی این سیستم عامل به اتمام رسیده و مشکلات آن هم برطرف شده و آماده عرضه است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 به زودی شاهد تلفن‌هایی خواهیم بود که همراه با سیستم عامل اوبونتو تاچ عرضه می‌شوند، اولین تلفن مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو تاچ در اواخر سال میلادی عرضه خواهد شد.

اینطور که از شواهد پیداست تلفن هوشمند Meizu Mx4 یکی از نخستین گوشی‌هایی است که همراه با سیستم عامل اوبونتو تاچ عرضه می‌شود. دیگر نیازی به هک کردن نکسوس‌های گوگل نیست، به زودی شاهد تلفن‌هایی خواهیم بود که به طور رسمی با سیستم عامل اوبونتو همراه خواهند بود.

سیستم عامل ابونتو تاچ آماده برای عرضه

ubuntu toch

۱۶ سپتامبر اولین نسخه RTM ابونتو تاچ به صورت رسمی منتشر شد. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که نسخه‌ی آزمایشی این سیستم عامل را بر روی نکسوس ۴، نکسوس ۷ نسخه‌ی ۲۰۱۳ یا نکسوس ۱۰ خود نصب کرده‌اید، اینک وقت آن رسیده تا دستگاه‌های خود را به آخرین نسخه‌ی اوبوتو تاچ بروز کنید و تجربه بهتری را از این سیستم عامل داشته باشید.

هدف از ارایه این نسخه‌ی پایدار، افزودن امکانات جدید نیست؛ اگر پیش از این سیستم عامل اوبونتو تاچ را امتحان کرده باشید کاملا متوجه تغییرات این نسخه خواهید شد، چرا که نسخه‌های پیشین اوبونتا تاچ با مشکلات فراوانی همراه بوده‌اند. آن‌طور که در ایمیل اطلاعیه انتشار این نسخه آمده، اکثر تغییرات این نسخه مربوط به رفع ایرادات بوده، در واقع کنونیکال تا به اینجا هر امکانی که در دستور کارش داشته‌ را در اوبونتو تاچ پیاده سازی کرده و در نسخه‌ی نهایی تلاش کرده تا ایرادات مربوط به سیستم عامل را برطرف کند. احتمالا کنونیکال قبل از این‌که اوبونتو تاچ به دست کاربر نهایی برسد اقدام به برطرف کردن برخی دیگر از مشکلات ریز این سیستم‌عامل خواهد کرد با این حال اساسا می‌توان کار را تمام شده دانست.

شاید برطرف شدن مشکل و پایداری سیستم خیلی در روند رشد اوبونتو تاچ تاثیر گذار نباشد، ولی تبدیل شدن اوبونتو تاچ به سیستم عاملی پایدار بدون کرش و عاری از هر گونه مشکل می‌تواند قدم مهمی در سیر تکامل یک سیستم عامل باشد.

نسخه اوبونتو Meizu MX4 به زودی از راه می‌رسد

0902-Meizu-MX4

کانونیکال در بهمن ماه سال قبل اعلان کرده بود که کمپانی چینی Meizu و کمپانی اسپانیایی BQ‌ اولین شرکای خواهند بود که تلفن‌های مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو تاچ را تولید خواهند کرد. به لطف امکان فروش آنلاین محصولات، بی‌کیو و می‌زو قول داده‌اند که تلفن‌های مبتنی بر اوبونتو تاچ را عرضه جهانی کنند.

نسخه‌ی اوبونتو تاچ Meizu MX4 ‌احتمالا اولین تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو تاچ خواهد بود و زمان عرضه این تلفن مهر ماه تعیین شده است. طبق اطلاعات بدست آماده از یک بلاگ ایتالیایی این تلفن مجهز تراشه‌ی MT6595 شرکت مدیاتک خواهد بود.

Meizu Mx4 در دو نسخه عرضه خواهد شد، نسخه‌ی استاندارد که مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و نسخه‌ی‌ پرو که از سخت افزاری قوی‌تری بهره می‌برد، مبتنی بر اوبونتو تاچ خواهد بود. جزئیات سخت افزاری این تلفن هنوز مشخص نیست و اطلاعات ناچیزی از آن در دسترس است، با این حال بر اساس اطلاعات فاش شده توسط وب سایت iGeek‌، ممکن است این تلفن مجهز به چیپ اگزینوس 5430 سامسونگ به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم  و نمایشگری با رزولوشن  2560 در 1536 باشد.

استفاده از سخت افزار قدرتمند می‌تواند اوبونتو را به یکی از اصلی‌ترین اهدافش که همگرایی با کامپیوتر‌ است، نزدیک کند. هدف نهایی این مفهوم تبدیل تلفن به مغز کامپیوتر شخصی شما است؛ اگر بخاطر داشته باشید کنونیکال اوبونتو داکی را معرفی کرد که قابلیت اتصال صفحه کلید، ماوس و مانیتور را داشت که با قرار دادن تلفن در آن، گوشی هوشمند به یک کامپیوتر رو میزی تبدیل می‌شد؛ در واقع اوبونتو تلاش می‌کند تا کاربر به راحتی و بسته به نیازش بین دوسیستم عامل موبایل و دسکتاپ اوبونتو سوییچ کند.

از آنجایی که تا به این لحظه هیچ اطلاعی از گوشی BQ در دسترس نیست، حتی این احتمال نیز وجود دارد که گوشی مبتنی بر اوبونتو این شرکت زودتر از Meizu Mx4 ‌ عرضه شود. BQ ‌ در اسفند ماه از گوشی هوشمند Aquaris با سیستم عامل اوبونتو تاچ پرده برداشت.

با این حال با گذشت زمان ممکن است تغییراتی در برنامه BQ صورت گیرد و‌ این کمپانی هم مثل می‌زو گوشی هوشمند مبتنی بر اوبونتو خود را با سخت‌افزاری بروز راهی بازار کند. پیش از این می‌زو تصمیم داشت نسل قبل Meizu Mx4 یعنی Meizu Mx3 را به‌عنوان اولین تلفن مبتنی بر اوبونتو راهی بازار کند.

احتمالا تلفن‌های اوبونتویی قیمتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار داشته باشند

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که تلفن‌های مبتنی بر اوبونتو تاچ چه قیمتی خواهند داشت، اگرچه این تلفن‌ها به صورت قراردادی هم عرضه خواهند شد و هرگز این تلفن‌ها قیمتی حتی نزدیک به ۷۴۹ دلار آیفون ۶ نخواهند داشت.

مارک شاتل ورث یکی از بنیان‌گذاران اوبونتو، دیدگاهِ کنونیکال درباره‌ی قیمت‌ گذاری تلفن‌های مبتنی بر اوبونتو تاچ را در نمایشگاه سبیت به نمایش گذاشت. او گفت که قیمت گوشی‌های این کمپانی بین میان رده‌ها و بالا رده‌ها خواهد بود؛ بدین ترتیب احتمالا قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار باید داشته باشند.

در حالیکه موزیلا به دنبال عرضه‌ی تلفن‌هایی با قیمت بسیار ارزان ۲۵ دلار است، کنونیکال با تولید محصول با کیفیت، سیاست کاملا متفاوتی را در پیش رو گرفته است. کنونیکال گفته که به زودی ساختار قیمت گذاری تلفن‌های مبتنی بر سیستم عامل‌اش را به صورت شفاف به شرکای خود اعلام خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات