نتایج تایید نشده اولیه نشان از عملکرد مناسب باتری گلکسی نوت ۴ با پردازنده‌ی Exynos دارند

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی گلکسی نوت ۴ را در بازار کشور سازنده یعنی کره جنوبی توزیع شده‌است بنابراین به زودی می‌توان انتظار توزیع آن را در بازارهای جهانی داشت. بررسی کره‌ایها نشان از عملکرد نسبتا مناسب باتری این محصول دارد. مدل توزیع شده در کره نیز مانند مدلی که احتمالا در کشور ما توزیع خواهد شد از پردازنده‌ی اگزینوس استفاده می‌کند.
تبلیغات

هنوز مشخص نیست پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Exynos 5433 به کار رفته در گلکسی نوت ۴ سامسونگ از معماری big.LITTLE با چهار هسته‌ی A15 و چهار هسته‌ی A7 استفاده می‌کند یا از تکنولوژی جدیدتر A57 و A53 بهره می‌برد ولی احتمال گزینه‌ی اول بیشتر است. در این تست‌ها پرچمدار سامسونگ در ۳ حالت مورد بررسی قرار گرفته است.

در تست اول نوت ۴ به وای-فای متصل شده و مرورگر پیش‌فرض دستگاه هر ۵ ثانیه رفرش می‌شود.

note4 batt test wifi

در تست دوم یک ویدئو با پسوند MKV و رزولوشن 1080p در ویدئو پلیر پیش‌فرض سامسونگ پخش می‌شود تا باتری خالی شود.

note4 batt test video

در تست سوم نرم‌افزار بنچمارک گرافیکی GLBenchmark 2.5’s Egypt HD C24Z16 انقدر اجرا می‌شود تا باتری دستگاه به پایان برسد.

note4 batt test graphics

تمام این تست‌ها نشان از عمر نسبتا خوب باتری ۳۲۲۰ میلی آمپر ساعت نوت ۴ دارند. طبق این نتایج پرچمدار جدید سامسونگ توانسته با نور ۱۰۰ درصد ۱۲ ساعت بدون وقفه فیلم نمایش دهد که عملکردی بسیار خوب است. با کاهش روشنایی تصویر این میزان بیشتر نیز خواهد شد. همچنین با روشنایی ۱۰۰ درصد در تست وای‌فای رکورد ۷ ساعت ثبت شده است. با نور استاندارد به این زمان ۹۰ دقیقه اضافه می‌شود. در تست گرافیک باتری دستگاه فقط ۳ ساعت و نیم دوام می‌آورد که چندان عملکرد مناسبی نیست.

در این جدول‌ها نتایج رقبای جدیدی چون وان ام ۸ اچ تی‌سی، پرچمداران کوچک و بزرگ جدید سری Z3 سونی۷ جی 3 ال‌جی و آیفون 6 وجود ندارند. بنابراین بعید نیست که انتشار این نتایج با توجه به کره‌ای بودن منبع انها کمی مغرضانه بوده یا جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

نمایشگر ۵.۷ اینچ نوت ۴ رزولوشنی بالاتر از تلفن‌های رقیب دارد که فشار پردازشی را بیشتر می‌کند اما توانسته نتایج خیلی خوبی را در سرعت و مصرف باتری از خود نشان بدهد، سوالی که پیش می‌آید این است که آیا نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 805 نیز قادر خواهد بود چنین عملکردی را در قدرت و مصرف باتری از خود به جای بگذارد با خیر. نتایج منتشر شده از منابع کره‌ای به دست آمده‌اند و نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی در مورد صحت آن‌ها داشته باشیم بنابراین شکیبا باشید تا در بررسی‌های آینده‌ی زومیت نتایج قطعی را با شما در میان بگذریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات