تلفن‌های همراه باریک با قابلیت زوم بالا در راهند

به زودی با تکنولوژی جدید DynaOptics تلفن‌های هوشمند می‌توانند بدون لنزهای مخروطی به زوم اپتیکال مجهز شوند. این تکنولوژی تمام مکانیزم لنز را به داخل بدنه منتقل می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اکثر تلفن‌های همراه به دلیل فضای فشرده‌ی بدنه از دوربین‌‌های بدون زوم اپتیکال استفاده می‌کنند و تلفن‌های معدودی که از زوم اپتیکال بهره می‌برند مانند Galaxy K Zoom نیز به لنزهای مخروطی که از بدنه بیرون می‌آیند مجهز شده‌اند که آماده به کار شدن و حمل و نقل آن‌ها را سخت می‌کند.

مکانیزم زوم اپتیکال استاندارد از طریق عقب و جلو بردن عدسی‌ها در محور افقی روبروی هم کار می‌کند اما در تکنولوژی جدید DynaOptics لنزها به صورت مستقل حرکت می‌کنند و با حرکت بالا و پایین یا چپ و راست در شعاع نور دریافتی تغییر ایجاد می‌کنند.

اولین نمونه از این تکنولوژی هفته‌ی گذشته در کنفرانس StartX معرفی شد و نمونه‌های مهندسی برای انتقال به شرکت‌های تولید‌کننده‌ی تلفن همراه تا سال دیگر آماده خواهند شد. مهندسان DynaOptics امیدوارند تا انتهای سال ۲۰۱۵ نمونه‌هایی تجاری با این تکنولوژی آماده ورود به بازار شود.

dynaoptics

در تلفن‌های همراه موجود به علت نیاز به عدسی‌های مختلف و مکانیزم پیچیده متحرک لنز احتیاج به فضای زیادی برای جای گیری مکانیزم لنز وجود دارد. در اصل این مکانیزم از دوربین‌های عکاسی به تلفن‌همراه منتقل شده است، تاکنون تولیدکنندگان مختلفی سعی داشته‌اند این محدودیت فیزیکی را با افزایش رزولوشن دوربین دور بزنند، مثلاً نوکیا با قراردادن دوربین ۴۱ مگاپیکسل در لومیا 1020 تقریبا حالتی شبیه به زوم دیجیتال با کیفیت مناسب را با برش عکس امکان‌پذیر کرده بود. همچنین کاربران Oppo Find 7 هم می‌توانند با انداختن چند عکس مختلف و ادغام آن‌ها به رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل برسند اما اگر این تکنولوژی به خوبی کار کند و به مرحله‌ی تجاری برسد احتیاجی به افزایش رزولوشن و زوم دیجیتال برای عکس‌برداری از فاصله‌ی دور نخواهد بود و کیفیت و کارایی زوم اپتیکال به تلفن‌های همراه باریک منتقل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات