گزارش مالی لینکداین در سه‌ماهه سوم: افزایش فروش در کنار ضرر مالی

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
لینکداین روز گذشته گزارش مالی خود در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۴ را منتشر کرد. در این گزارش با وجود ضرر ۴.۳ میلیون دلاری که معادل با ۳ سنت به ازای هر سهم است، میزان فروش افزایش پیدا کرده است. پس از انتشار گزارش مالی، در خارج از ساعت بازار، ارزش سهام لینکداین به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد.
تبلیغات

لینکداین روز پنجشنبه در گزارش مالی خود خبر از زیان در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی داده، ولی نتایج کلی فراتر از انتظارات بوده، چرا که درآمد این شبکه‌ی اجتماعی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال پیش‌بینی خود لینکداین برای سه‌ماهه جاری کمتر از انتظارات وال استریت در مورد سود و درآمد این کمپانی بود.

لینکداین اعلام کرده که در سه‌ماهه جولای-سپتامبر ۴.۳ میلیون دلار ضرر داده که تقریبا ۳ سنت به ازای هر سهم می‌شود. سال گذشته در همین بازه زمانی لینکداین با زیان ۳.۴ میلیون دلاری مواجه شد که در آن زمان هم معادل با ۳ سنت به ازای هر سهم بود. از طرفی درآمد ۵۲ سنت به ازای هر سهم، حددا ۵ سنت بالاتر از پیش‌بینی وال استریت در مورد درآمد لینکداین در سه‌ماهه سوم بود.

درآمد این شبکه اجتماعی حرفه‌ای ۴۵ درصد افزایش یافته و از ۳۹۳ میلیون دلار به ۵۶۸.۳ میلیون دلار رسیده است. تحلیل‌ها پیش‌بینی می‌کردند که درآمد این کمپانی به ۵۵۷.۶ میلیون دلار برسد.

بر خلاف توییتر و فیسبوک، که اکثر درآمد خود را از راه تبلیغات کسب می‌کنند، لینکداین به طور ویژه بر روی بخش «راهکارهای مهارت» خود برای کسب درآمد تمرکز کرده که از شرکت‌هایی که به دنبال نیروی کار هستند، هزینه‌هایی را دریافت می‌کند. این بخش از تجارت لینکداین سهمی ۶۱ درصدی از درآمد این کمپانی در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده، در حالی که تبلیغات و عضویت پریمیوم به ترتیب ۲۹ و ۲۱ درصد از درآمد بدست آورده‌اند.

لینکداین بیش از ۳۰۰ میلیون عضو در سرتاسر جهان دارد که در گزارش اخیر به این آمار و ارقام اشاره‌ای نشده است. فقط این را می‌دانیم که درآمد کسب شده از ایالات متحده ۳۴۳ میلیون دلار بوده که ۶۰ درصد از کل درآمد در این شرکت در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۴ را به خود اختصاص داده‌اند.

لینکداین پیش‌بینی می‌کند که در سه‌ماهه جاری سودی بالغ بر ۴۹ سنت به ازای هر سهم با درآمدی در بازه ۶۰۰ تا ۶۰۵ میلیون دلار داشته باشد. تحلیل‌هایی که توسط موسسه FactSet ارائه شده، سود ۵۲ سنت به ازای هر سهم در درآمد ۶۱۲.۱ میلیون دلار را پیش‌بینی کرده بود.

پس از ارائه گزارش مالی اخیر، ارزش سهام این کمپانی که در مانتین ویو در ایالت کالیفرنیا مستقر است، در خارج از ساعت بازار۳.۱۰ دلار افزایش پیدا کرده و به ۲۰۶ دلار رسیده است. وقتی بازار تعطیل شد، ارزش سهام لینکداین ۲۰۲.۹ دلار بود.

نظر شما در این باره چیست؟ آینده این شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات