مایکروسافت درصدد ایجاد امکان برقراری مکالمات در اینترنت اکسپلورر، بدون نیاز به پلاگین است

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در تلاش است تا امکان برقراری انواع مکالمات را با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و بدون نیاز به نصب پلاگین فراهم کند. مایکروسافت نیازمند ایجاد بستر مناسب است که بدین منظور در حال همکاری با نهادهایی چون کنسرسیوم جهانی وب است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که گفتیم مایکروسافت برای تهیه‌‌ی استاندارد Web Real Time Communication با کنسرسیوم جهانی وب و نیروی مهندسی اینترنت و سایر اعضای گروه تنظیم کننده‌ی استانداردهای ارتباطی وب در حال همکاری است. هدف از همکاری با این موسسات انتقال از فناوری WebRTC 1.0 به فناوری استفاده از اشیا جاوا اسکریپ با امکان برقراری ارتباطات آنی است. این فناوری قادر است تا طیف وسیعی از قابلیت‌‌ها را همچون امکان برقراری مکالمات ویدئویی تا برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی را برای کاربران ممکن کند.

مایکروسافت عنوان کرده که تجربه‌ی این کمپانی در توسعه‌ی سرویس‌هایی چون اسکایپ و لینک این امکان را در اختیار متخصصان ردموند قرار داده تا مشارکت پررنگی در انتقال فناوری داشته و کدک‌های بهتری را برای برقراری ارتباطات ویدئوی توسعه دهند.

شیجون سان، یکی از مدیران توسعه‌ی اینتر‌نت اکسپلورر در این خصوص چنین اظهار نظر کرد:

این اولین قدم‌ ما در مسیر توسعه‌ی اینترنت اکسپلورر است. ما همکاری نزدیکی را با جامعه‌ی استانداردگذاری فناوری‌های وب آغاز کرده‌ایم تا استانداردها و فناوری‌های کنونی مورد استفاده برای ارتباطات ویدئویی را ارتقا دهیم. برای مثال می‌توان به تاثیرپذیری از پهنای باند کاربر در تعیین کیفیت و نوع ارتباط اشاره کرد. علاوه بر توسعه‌ی استانداردها و فناوری‌های جدید، ما درصدد تسهیل ایجاد ارتباط بین مرورگرها و سایر ابزار‌های ارتباطی موجود چون سیستم‌های مبتنی بر VoIP، شبکه‌ی تلفن و سیستم‌های ویدئوکنفرانس هستیم.

پیش از این نیز فایرفاکس از برنامه‌های خود برای ارائه‌ی سرویسی با عنوان FireFox Hello پرده برداشت که یک سیستم برقراری ارتباط مبتنی بر VoIP با بهره‌گیری از فناوری WebRTC است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات