ال‌جی اولین نمایشگر اولتراواید با پنل IPS را معرفی کرد

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
ال جی نمایشگر اولتراواید با نسبت تصویر ۲۱:۹ را با پنل TN برای گیمرها رونمایی کرد.
تبلیغات

اخیرا نمایشگرهایی با نسبت 21 به 9 که به Ultra-Wide معروف شده‌اند توانسته‌اند نظر برخی کاربران را به خود جلب کنند. چندین مدل با این نسبت تصویر در بازار موجود است که البته همه آن‌ها به پنل TN مجهزند. اما ال‌جی در راستای تلاش برای گرفتن سهم هرچه بیشتر از این بازار یک نمایشگر اولتراواید با پنل IPS را روانه بازار کرده است.

ال‌جی به‌دنبال آن است که بازار نمایشگرهای با نسبت 21:9 یا اولتراواید را تحت سیطره خود درآورد. آن‌ها اولین کمپانی هستند که یک نمایشگر IPS اولتراواید را معرفی می‌کنند. پنل‌های IPS زاویه دید بهتری دارند، به این معروفند که رنگ‌ها را به شکل دقیق‌تری نمایش می‌دهند و به‌طور کلی نسبت به پنل‌های TN گزینه باکیفیت‌تر و البته گران‌قیمت‌تری محسوب می‌شوند.

هم‌اکنون مدل‌های 21:9 یا Ultra-Wide موجود در بازار بسیار محدودند، ولی همه آن‌ها به یک پنل TN یا تکنولوژی مشابه مجهز هستند و خبری از پنل‌های IPS در این رده از مانیتورها وجود نداشت.

مانیتور ال‌ جی 34UC97 مجهز به یک پنل AH-IPS با نسبت تصویر 21:9 و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که ابعاد قطری آن نیز ۳۲.۷ اینچ است. زاویه دید این مانیتور ال جی ۱۷۸ درجه است که در نوع خود عالی است! قابلیت‌های اتصال این تلویزیون شامل تاندربولت 2، دو پورت HDMI، درگاه DisplayPort و دو USB 3.0 است. این مانیتور دارای یک جفت اسپیکر ۷ واتی MAXX است. همه قابلیت‌های نمایشگرهای رده‌بالا را می‌توان در این مانیتور نیز مشاهده کرد، از جمله استاندارد Adobe RGB، نرم‌افزار کالیبراسیون True Color Pro ال‌جی و فضای رنگی دوتایی.

قیمت مانیتور جدید ۱٫۲۹۹ دلار است. نظر شما درباره این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات