اریک اشمیت: همه ما در بهترین حالت می‌توانیم آرزو کنیم که فقط کمی شبیه به استیو جابز باشیم!

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
اریک اشمیت، یکی از مدیران گوگل معتقد است که استیو جابز نابغه‌ای بوده که جهان پیرامون خود را تغییر داده است. وی معتقد است مدیران کنونی حوزه آی‌تی می‌توانند در بهترین حالت تنها اندکی از خصوصیات استیو جابز را داشته باشند و باید به همین آرزو قانع باشند.
تبلیغات

اریک اشمیت همواره از هر فرصتی برای کُری خواندن برای اپل استفاده می‌کند، اما از این که به تحسین استیو جابز فقید بپردازد، ابایی ندارد! اشمیت در مصاحبه‌ای که شب گذشته به مناسبت انتشار کتابش، «گوگل چگونه کار می‌کند؟» داشت، در پاسخ به این سوالکه دوست دارد مثل چه کسی باشد، فقط یک نام را به زبان آورد. وی با صدایی آرام و لحنی عمیق گفت:

برای من پاسخ به این سوال ساده است؛ استیو جابز... همه ما باید آرزو داشته باشیم تا تنها اندکی شبیه به استیو باشیم. در کنار افراد خاص و نابغه بودن فرصتی است که به سختی می‌توان به دست آورد، چرا که احتمال بالایی وجود دارد که این افراد بتوانند جهان پیرامون خود را تغییر دهند.

اشمیت در ادامه این مصاحبه اپل را به خاطر مشکلات امنیتی به وجود آمده در سرویس‌هایش مورد انتقاد قرار داد. یادمان باشد که اپل و گوگل چند سال پیش شرکای بسیار خوبی برای یکدیگر بودند. حتی در آن زمان در مراسم معرفی آیفون، اریک اشمیت به همراه نماینده AT&T تنها افراد خارج از کمپانی اپل بودند که در نطق اصلی این مراسم حضور پیدا کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات