سایانوژن پیشنهاد مالی گوگل را رد کرد تا اندروید همچنان آزاد بماند

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گفته‌های مدیرعامل سایانوژن، گوگل برای تصاحب این کمپانی پیشنهادی را مطرح کرده، ولی سایانوژن پیشنهاد ساندار پیچای را رد کرده است. این اقدام سایانوژن علاوه بر این که نشان‌دهنده بلندپروازی‌های این کمپانی است، بیش از هر کسی طرفداران جنبش متن‌باز را خوشحال خواهد کرد.
تبلیغات

هدف بسیاری از استارت‌آپ‌ها، جلب توجه و علاقه گوگل است، اما سایانوژن چنین دیدگاهی ندارد! بنا به گزارش The Information، مدیرعامل سایانوژن، کرت مک‌مستر به سهامداران گفته که اخیرا این کمپانی پیشنهاد ساندار پیچای، نایب‌رئیس بخش اندروید گوگل مبنی بر علاقه آن‌ها به خرید کمپانی سایانوژن را رد کرده است و به جای آن تصمیم گرفته که بر روی هدف رسیدن به ارزش ۱ میلیارد دلار تمرکز کند تا وارد سومین مرحله از برنامه افزایش سرمایه خود شوند. این هدف بلندپروازانه و رد پیشنهاد گوگل نشان می‌دهد که سایانوژن برنامه خود برای تبدیل شدن به سومین اکوسیستم محبوب دنیای موبایل و تلفن هوشمند را بسیار جدی گرفته است. با توجه به این که سایانوژن نسخه آزادتری از اندروید را نسبت به گوگل ارائه می‌دهد، اصلا عجیب نیست که مورد توجه اهالی مانتن‌ویو قرار گرفته است!

با تمام این اوصاف، رد پیشنهاد گوگل، تصمیم مهمی برای این کمپانی بوده است؛ به خصوص که هم‌اکنون این کمپانی به دنبال جذب سرمایه‌ای بیش از ۳۰ میلیون دلار است که در سال گذشته به دست آورد. اما گویا مدیران سایانوژن اعتماد به نفس بالایی دارند. در گزارشی که مدیران سایانوژن به سهامداران ارائه کرده‌اند، آمده است که قراردادی بین آنها و کمپانی میکرومکس به ثبت رسیده تا این کمپانی هندی، تلفن‌هایی مبتنی بر سایانوژن تولید کند. بعد از همکاری موفق سایانوژن با وان‌پلاس برای تولید تلفن وان، به نظر می‌رسد سایر کمپانی‌ها نیز به همکاری با سایانوژن علاقه‌مند شده‌اند.

هنوز برای قضاوت و اظهار نظر درباره این که آیا سایانوژن در در درازمدت موفق خواهد شد یا خیر، کمی زود است، اما مشخصا توجه گوگل به آن‌ها جلب شده و تحت نظر مانتن ویو هستند و همین می‌تواند یک موفقیت برای آنها باشد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات