Oppo باریک‌ترین تلفن‌هوشمند جهان را با ضخامت 4.85 میلی‌متر معرفی کرد

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی Oppo رکورد تولید باریک‌ترین تلفن‌هوشمند دنیا را با R5 که ضخامتی برابر ۴.۸۵ میلی‌‌متر دارد، از آن خود کرد. اپو تلفن‌هوشمند R5 را در ادامه‌ی نسل پیشین این گوشی یعنی R3 تولید کرده است. R5 رکورد باریک‌ترین گوشی هوشمند را که متعلق به Elife S5.1 از Gionee بود، از آن خود کرد. Elife S5.1 ضخامتی برابر ۵.۱۵ میلی‌متر داشت.
تبلیغات

مشخصات فنی R5 علاوه بر خورداری از یک بدنه‌ی بسیار باریک شامل صفحه‌ی نمایش ۵.۲ اینچی AMOLED با رزولوشن HD، تراشه‌ی ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۱۵ با قابلیت پردازش ۶۴ بیتی و با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز برای چهار هسته و ۱.۵ گیگاهرتز برای چهار هسته‌ی باقی مانده است. همچنین از دیگر مشخصات فنی تلفن R5 می‌توان به حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی، دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب با دیافراگم f/2.0، باتری ۲٫۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE اشاره کرد. اپو یک حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی را برای تلفن‌هوشمند خود در نظر گرفته است که می‌توان ظرفیت آن را با استفاده از میکرو SD افزایش داد. برخلاف Elife S5.1 که از وجود جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد، در R5 می‌توان از درگاه میکرو USB یا بلوتوث برای اتصال هدفون استفاده کرد.

OppoR5Int

 یکی از مشکلات تلفن‌های‌هوشمندی که از بدنه‌ی باریکی بهره می‌برند، استحکام است که اپو با استفاده از فلز در ساخت فریم، این مشکل را برطرف کرده است. همچنین بدنه‌ی پولیش شده‌ی R5 ظاهر زیبایی به این گوشی بخشیده است. گرم شدن نقاط خاصی از بدنه مشکل دیگری است که معمولا تلفن‌های‌هوشمند با بدنه‌ی باریک با آن دست به گریبان هستند، اما اپو با بهره‌گیری از راهکار مورد استفاده در مادربوردها برای انتشار گرما، از موادی روی بدنه استفاده کرده که گرمای سطح گوشی را پخش می‌کند.

R5 به‌همراه سیستم‌عامل Color OS 2.0 عرضه شده که مبتنی بر اندروید ۴.۴ است. رابط‌کاربری این سیستم‌عامل امکان فراخوانی و اجرای اپلیکیشن‌ها را از طریق ترسیم حرف اول نام اپلیکیشن روی صفحه‌ی نمایش ممکن می‌کند. برای مثال در صورت ترسیم الگوی حرف W، اپلیکیشن WeChat فراخوانی می‌شود.

OppoR5Int2

از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این تلفن‌هوشمند باید به امکان شارژ سریع آن اشاره کرد که از طریق شارژر مخصوص عرضه شده روی این گوشی امکان‌پذیر است. با استفاده از این شارژر می‌توان در کمتر از ۳۰ دقیقه باتری ۲٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را تا ۷۵ درصد شارژ کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات