نگاهی بر ویژگی ذخیره کننده باتری در نسخه جدید پیش نمایش ویندوز 10

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش مایکروسافت نسخه پیش نمایش فنی جدیدی از ویندوز ۱۰ منتشر کرد که با شماره ساخت Build 9860 به ثبت رسیده است. در این ساخت جدید از ویندوز ۱۰، انیمیشن‌های جدید، Action Center و چندین تغییر دیگر همچون ‌Battery Sense، Data Sene و ویژگی‌های بیشتر را اضافه شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 تغییرات و ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد همگی مثبت هستند و به غنای این نسخه از ویندوز مایکروسافت اضافه خواهند کرد اما قطعا یکی از تغییرات بزرگ و مهم ویژگی Battery Saver بوده که اکنون جزئی از ویندوز ۱۰ است. اجازه دهید در ادامه بیشتر به تشریح این ویژگی بپردازیم.

battery-saver-windows-10

اول از همه، Battery Saver هنوز ویژگی‌های کاملی ندارد و هنوز در دوران پیش از بلوغ خود به سر می‌برد. شما می‌توانید ویژگی Battery Saver یا ذخیره کننده باتری را در تنظیمات کامپیوتر شخصی یا PC Settings بیابید. اما این ویژگی چگونه فعالیت می‌کند؟ باتری سیور با محدود کردن فعالیت‌های پس زمینه ای و تنظیم کردن تنظیمات سخت‌افزاری وظیفه خود که همان کاهش مصرف باتری است را انجام می‌دهد.

Battery Saver به صورت خودکار فعال است و البته شما هم می‌توانید به صورت دستی آن را غیر فعال یا دوباره فعال کنید. با گزینه Automatic Rules نیز می‌توانید زمان شروع فعالیت ویژگی Battery Saver را تعریف کنید. برای مثال، زمانی که درصد باتری به X مقدار رسید، ویژگی Battery Saver در لپ‌تاپ شما روشن شود. نظر شما در باره ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ چیست؟ آیا مایکروسافت با بهینه کردن ویژگی Battery Saver می‌تواند مصرف لپ‌تاپ‌های ویندوزی را در آینده کاهش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات