مایکروسافت از ژست‌های حرکتی ترک‌پَد Mac در ویندوز 10 استفاده می‌کند

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در ویندوز 8 ژست‌های حرکتی جدیدی را برای ترک‌پَد ارائه کرد، حالا این شرکت قصد دارد تا این ژست‌ها را در ویندوز 10 گسترش دهد. نکته جالب این است که به نظر می‌رسد این ژست‌های جدید کپی‌برداری واضحی از مک هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی Joe Belfiore اعلام کرده که ویژگی‌های جدید ترک‌پد به ویندوز 10 اضافه خواهد شد و کسانی که در حال تست این ویندوز هستند، می‌توانند از این ویژگی‌ها استفاده کنند. او درباره این موضوع گفت:

در گذشته پدهای لمسی به گونه‌ای کاملا متفاوت کار می‌کردند چرا که شرکت‌های مختلفی آنها را می‌ساختند تا این که مایکروسافت ترک‌پدهای دقیقی را با کمک شرکت اینتل در ویندوز 8 معرفی کرد تا نحوه کار با این سخت‌افزار را بهبود دهد. ولی حالا تمرکز ما بر روی ژست‌های حرکتی در نرم‌افزارها است. در ویندوز 10 قابلیت‌های استفاده از ژست‌های چند انگشتی هم اضافه خواهد شد.

از جمله ژست‌های حرکتی جدید می‌توان به پایین کشیدن 3 انگشت برای کوچک‌نمایی تمام پنجره‌های فعال و کشیدن 3 انگشت به طرف بالا برای بزرگ‌نمایی مجدد آنها اشاره کرد. همچنین یکی از ویژگی‌های جدید افزوده شده به ویندوز 10 استفاده از ژست 3 انگشتی برای مشاهده Task View ویندوز 10 است که نه تنها Task View شباهت زیادی به Mission Control مربوط به OS X دارد بلکه ژست حرکتی 3 انگشتی آن نیز دقیقا مشابه نرم‌افزار اپل است. علاوه بر این مایکروسافت از ژست کشیدن 3 انگشت به چپ و راست برای حرکت کردن بین نرم‌افزارها استفاده خواهد کرد، نکته‌ای که  اپل در حال حاضر از آن برای حرکت بین نرم‌افزارها و دسکتاپ‌های مجازی استفاده می‌کند.

مایکروسافت و اپل سال‌ها است که ایده‌های مربوط به دسکتاپ را از یکدیگر قرض می‌گیرند و پیش از این استیو جابز نیز در این باره گفته بود که اپل ایده‌های ناب را می‌دزدد تا آنها را مال خود کند. او در این زمینه نقل قول معروف خود یعنی «هنرمندان خوب کپی می‌کنند، هنرمندان بزرگ می‌دزدند» را بیان کرد.

نظر شما در مورد ژست‌های حرکتی ویندوز چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات