گزارش زومیت از نمایشگاه Korea Expo 2014 در تهران

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
مطالعه 7 دقیقه
نمایشگاه تخصصی کره‌ جنوبی، صبح دیروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با حضور تعدادی از مسئولان ایران و کره افتتاح شد. این نمایشگاه برای شکل گیری بیشتر ارتباطات بین دو کشور برگزار شده است و در آن شرکت‌های مطرح کره‌ای از جمله سامسونگ و ال‌جی به معرفی محصولات خود پرداخته‌اند. در مراسم افتتاحیه‌ی این نمایشگاه، رییس سازمان توسعه تجارت و سفیر کره‌ی جنوبی شرکت داشتند. در ادامه گزارش تصویری زومیت از این نمایشگاه را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

 در مراسم افتتاحیه، ولی‌الله افخمی، رییس سازمان توسعه تجارت، سونگ وونگ یئوب سفیر کره جنوبی در ایران، هونگ تانگ هی مدیر اتحادیه واردکنندگان کره جنوبی، علی‌اکبر فرجی معاون اتاق بازرگانی ایران، یانگ هو رییس برگزاری نمایشگاه از سفارت کره و جمعی از مدیران شرکت‌های کره‌ای فعال در ایران از جمله سامسونگ و ال‌جی حضور داشتند.

 در ابتدای این مراسم یانگ هو با اشاره به نام‌گذاری خیابان‌هایی به نام پایتخت‌های دو کشور به عنوان نشانه گسترش روابط، گفت: «خیابان تهران در کشور کره، به یک مرکز تجاری تبدیل شده که نمادی از رشد و پیشرفت دو کشور است. ایران در صدد مدرن کردن کشور خود است و ما به دنبال منابع انرژی هستیم. این یعنی دو کشور مکمل یکدیگر هستند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای افزایش مراودات بین دو کشور است.»

korea expo 2014 01

در ادامه سونگ وونگ یئوب سفیر کره در ایران، طی سخنانی به قدمت دو هزار ساله روابط دو کشور از طریق جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: «روابط ایران و کره، صرفاً تجاری نیست بلکه جنبه‌های هنری و فرهنگی نیز دارد. متاسفأنه این روابط اخیرا کم شده که امیدواریم با توافق هسته‌ای ایران و 1+5، شاهد بهبود آن باشیم. وونگ همچنین از حضور شرکت‌هایی چون سامسونگ و ال‌جی در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت که سفارت کره، از  هیچ حمایتی برای گسترش فعالیت‌های تجاری دریغ نمی‌کند.»

سفیر کره در ایران گفت: ایران درصدد مدرن سازی صنایع خود است و کره نیز به منابع انرژی نیاز دارد. این یعنی کشورهای ما از لحاظ اقتصادی مکمل یکدیگر هستند و از پتانسیل زیادی برای همکاری برخوردارند و از این رو است که انتظار می‌رود مبادلات اقتصادی بین ایران و کره در راستای بهبود شرایط خارجی به سرعت افزایش یابد.

korea expo 2014 13

ایران در حال اجرای یک برنامه‌ی ۵ ساله‌ی توسعه اقتصادی است و تا سال ۲۰۱۵ در نظر دارد، سالانه ۲۰ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز خود سرمایه‌گذاری کند. ایران همچنین با شرکت‌های خارجی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری‌های فنی در حال مذاکره است.

کره‌ نیز برنامه‌‌ی ۵ ساله‌ی توسعه‌ی اقتصادی مشابه‌ای را اجرا کرده و از طریق آن به توسعه‌ و مدرن‌سازی صنعتی دست یافته است. بسیاری از شرکت‌های کره‌ای در حوزه‌های مختلف، از فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردار هستند و شرکایی ایده‌آل برای توسعه‌ی اقتصادی ایران به شمار می‌روند.

در این راستا مایلم اشاره کنم که علاقه‌ی فزاینده‌‌ای بین شرکت‌های‌ کره‌ای برای حضور در بازار ایران وجود دارد و رسانه‌های کلیدی کره نیز پوشش خبری گسترده‌‌تری را به همکاری‌های اقتصادی بین ایران و کره اختصاص داده‌اند. بنابراین اهمیت همکاری بین دو کشور بیش از هر زمان دیگری واضح و مبرهن است.

ولی‌الله افخمی نیز در پیامی که به مناسبت بازگشایی مراسم خوانده شد، گفت: «این نمایشگاه پتانسیل کره جنوبی را برای فعالان بازار و تجار ایرانی آشکار می‌کند. کشور کره، محصولات پیشرفته‌ای تولید می‌کند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای کسانی که به دنبال مدرن سازی ایران هستند، فراهم می‌کند.»

korea expo 2014 01

 نمای بیرونی از غرفه‌ی ال‌جی در نمایشگاه کره که بیشتر به معرفی تلویزیون‌ها و تلفن‌های این شرکت اختصاص داده شده بود.

korea expo 2014 01

 تلفن LG G3 Stylus شباهت بسیاری به ال‌جی جی ۳ دارد با این تفاوت که صفحه‌نمایش آن رزولوشن پایین‌تری داشته و در عوض از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند. این تلفن در واقع یک میان‌رده با پشتیبانی از قلم دیجیتال به شمار می‌رود که از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

korea expo 2014 01

 بخش مربوط به تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند ال‌جی:

korea expo 2014 01

 نمای دیگر از غرفه‌ی ال‌جی:

korea expo 2014 01

 سه تلویزیون منحنی شکل OLED ال‌جی که در کنار هم قرار گرفته‌‌اند تا با حاشیه باریکی که دارند، تصویر خارق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارند. اگر مایل هستید تا با این تلویزیون بیشتر آشنا شوید مقاله‌ی «بررسی تلویزیون خمیده‌ی 55 اینچ 55EA9700 ال‌جی» را مطالعه کنید. ال‌جی در این نمایشگاه، ویدیو وال یا نمایشگرهای صنعتی که حاشیه‌ی بسیار باریکی داشته و می‌توان چندین نمونه از آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار داد را به نمایش گذاشته بود.

korea expo 2014 01

 در سمت چپ ورودی نمایشگاه غرفه‌ی سامسونگ قرار دارد. در واقع بهترین غرفه‌های نمایشگاه کره، مربوط به همین دو شرکت مطرح دنیای فناوری، ال‌جی و سامسونگ است.

korea expo 2014 01

در نزدیکی غرفه‌ی سامسونگ، چند ربات قرار داده شده بودند که در حال شادی و رقصیدن با یک آهنگ کره‌ای بودند.

korea expo 2014 01

تلفن‌های هوشمند سامسونگ شامل گلکسی نوت ۴:

korea expo 2014 01

بخش دوم از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ:

korea expo 2014 01

تلویزیون‌های مختلف اولترا‌ اچ‌دی سامسونگ که تصاویر 4K در آن‌ها پخش می‌شد تا نگاه بازدیدکنندگان نمایشگاه به این غرفه جلب شود.

korea expo 2014 01

به جز ال‌جی و سامسونگ چند غرفه‌ی دیگر نیز در این نمایشگاه وجود داشت که عموما به معرفی قطعات یدکی خودرو یا محصولات مربوط به سلامت می‌پرداختند.

korea expo 2014 01

 چند شرکت کره‌ای که محصولات مرتبط با ساخت و ساز را به تهران آورده‌اند.

korea expo 2014 01

 در این بخش نیز تولیدکننده‌ی قطعات خودرو،‌ محصولات کره‌ای خود را برای جلب نظر خودروسازان ایرانی به نمایش گذاشته بود:

korea expo 2014 01

 نمایشگاه تخصصی کره جنوبی در ایران، تا هفتم آبان ماه در سالن هفت محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر پا است. در این نمایشگاه، 57 شرکت کره‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم الکترونیک، لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و تجهیزات صنعتی حضور دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات