ARM‌ از 3 پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری سری Mali پرده برداشت

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بریتانیایی ARM‌ که در کمبریج انگلستان قرار دارد از ۳ پردازنده‌ی گرافیکی براساس معماری سری Mali‌ پرده برداشت. با توجه به اینکه بازار گجت‌های موبایل به چند بخش مختلف با کاربری‌های متفاوت تقسیم شده، ARM نیز پردازنده‌های گرافیکی مختلفی را برای پاسخگویی به نیاز بازار معرفی کرده است.
تبلیغات

در حال حاضر ریزپردازنده‌های سری Cortex و پردارنده‌های گرافیکی Mali کمپانی ARM بخش اعظمی از محصولات موجود در بازار را تامین می‌کنند. طیف محصولاتی که از پردازنده‌های طراحی شده توسط ARM استفاده می‌کنند شامل انواع تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌های پایین رده تا پرچمداران بازار می‌شود.

Steve Steele، مدیر تولید ARM درباره‌ی پردازنده‌های گرافیکی جدید سری Mali این چنین اظهار نظر کرده است:

ما محصولاتی را برای طیف گسترده‌ای از محصولات شامل محصولات پایین‌رده تا پرچمداران بازار در اختیار داریم.

پردازنده‌های گرافیکی جدید دارای قابلیت‌های متنوعی هستند که انواع نیاز تولیدکنندگان از جمله عملکرد پرقدرت، مصرف بهینه‌ی انرژی، هزینه‌ی پایین و نیاز برای عرضه‌ی سریع به بازار را تامین می‌کنند. ARM پردازنده‌‌ی گرافیکی Mali-T860 را برای استفاده در محصولات پرچمدار بازار به‌همراه Mali-T830 و Mali-T820 معرفی کرده است. همچنین باید به دیکدر ویدئویی Mali-V550 و پردازنده‌‌ی نمایشگر Mali-DP550 اشاره کرد. براساس اطلاعات منتشر شده، Mali-T860 از منظر مصرف انرژی ۴۵ درصد بهینه‌تر شده است. این پردازنده‌ی گرافیکی هم‌اکنون از ویدئوهای 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

ARMInt

همانطور که می‌دانید، کمپانی ARM تنها به طراحی انواع پردازنده‌ها می‌پردازد و گواهی استفاده از پردازنده‌های خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد. این کمپانی هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ گواهی استفاده از پردازنده‌های گرافیکی سری Mali‌ را با ۶۰ تولیدکننده‌ به امضا رسانده است. Steve Steels پردازنده‌ی مالی را گزینه‌ی اول بین سایر پردازنده‌های گرافیکی برای بکارگیری در تلویزیون‌های دیجیتال خوانده است. در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۴۰۰ میلیون پردازنده‌ی گرافیکی Mali تولید شده است.

تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی گجت‌های موبایل رو به افزایش است، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده توسط موسسه‌ی آماری App Annie، درحدود ۹۰ درصد از درآمد حاصل از اپلیکیشن‌های موبایل مربوط به بازی‌ها است. همچنین سیسکو بیش از ۵۳ درصد از محتوای داده‌های موبایل در سال ۲۰۱۳ را متعلق به ویدئو عنوان کرده است. رزولوشن ۷۳ درصد از ابزار‌های موبایل HD بوده و میانیگن افزایش استفاده از محتویات ویدئویی در ابزار‌های موبایل از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در حدود ۶۹ درصد تخمین زده شده است.

کمپانی ARM‌ پیش ‌بینی کرده که محصولات مبتنی بر این پردازنده‌های گرافیکی در میانه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات