مسافران قطار لوکس عقاب طلایی: تصویر رسانه‌ها از ایران اشتباه است

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
احتمالا شما هم اخبار مربوط به قطار پنج‌ستاره‌ی لوکس که با نام «عقاب طلایی» شناخته می‌شود را شنیده‌اید. این قطار پایتخت مجارستان را به مقصد ایران ترک کرده بود و روز گذشته به تهران رسید. اظهار نظرهای مسافران ثرونمند این قطار در باره‌ی ایران جالب توجه است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

قطار عقاب طلایی ۷۰ مسافر داشته که هزینه‌ی این سفر برای هر کدام در حدود ۴۰ هزار دلار بوده است. این قطار ۲۳ مهرماه بوداپست را به مقصد تهران ترک کرده و از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه عبور کرده تا به ایران برسد.

golden eagle train budapest iran tehran

مسافران ثروتمند قطار عقاب طلایی مردم ایران را دوست داشتنی توصیف کرده‌اند و تصویر ترسیم شده توسط رسانه‌ها از ایران را اشتباه دانسته‌اند. یکی از مسافران این قطار که ساکن آدلاید استرالیا است به خبرگزاری فرانسه گفت که در تمام شهرهای مسیر در داخل ایران برخورد مردم «بسیار دوستانه» بوده است.

آنچه در روزنامه‌ها درباره ایران می‌خوانید تصویر اشتباهی به شما می‌دهد. رسانه‌ها سوی غلط ماجرا را می‌بینند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این گردشگران از مسیر ریلی و با هتل قطار(قطار عقاب طلایی) از کشور ترکیه وارد کشور ایران شدند و بعد از گذر از شهرهای تبریز، زنجان، کرج، اصفهان و یزد وارد استان فارس و سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد شدند. محمدکاظم بهادری پور افزود: این گروه از گردشگران که به مدت یک روز در استان فارس اقامت دارند از مجموعه های تاریخی پاسارگاد، نقش رستم، تخت جمشید بازدید کردند و با تاریخ و تمدن استان فارس آشنا شدند. اولین مقصد تور «جواهرات پارسی» در داخل ایران شهر زنجان بود و بعد از آن مسافران آن از یزد و اصفهان و شیراز بازدید کردند و در نهایت به تهران رسیدند. این گردشگران خارجی بعد از بازدید از جاذبه‌های توریستی تهران دو روز دیگر با هواپیما به کشورهایشان باز خواهند گشت.

golden eagle train budapest iran tehran

جالب است بدانید که این قطا لوکس که به نوعی یک هتل مجلل به شمار می‌‌رود، امروز با مسافرانی تازه از تهران به سمت بوداپست حرکت می‌کند. اتاق‌های این قطار چیزی از اتاق‌های هتل‌های ۵ ستاره‌کم ندارند.

قطار عقاب طلایی

ایران پر از جاذبه‌های توریستی است، مکان‌های نابی که می‌تواند درآمد سرشاری را وارد کشور کند. سازمان میراث فرهنگی اقدامات مثبت بسیاری را برای جذب توریست انجام داده است و امیدواریم این اقدامات بصورت جدی‌تری دنبال شوند تا مردم بیشتری با ایران آشنا شده و درآمد بخش گردشگری کشور افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات