گزارش عملکرد توییتر در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴: ۳۶۱ میلیون دلار درآمد، ۲۸۴ میلیون کاربر

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
توییتر، بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی میکروبلاگینگ دنیا روز گذشته، گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را ارائه کرد و در آن خبر از افزایش تعداد کاربران فعال خود به ۲۸۴ میلیون نفر داد. این شبکه‌ی اجتماعی در فصل دوم ۲۰۱۴ حدود ۲۷۱ میلیون کاربر فعال داشت.
تبلیغات

توییتر در سه ماهه‌ی سوم سال جاری موفق به کسب درآمد ۳۶۱ میلیون دلاری شده که ۱۱۴ درصد رشد داشته است. توییتر با وجود افزایش درآمد، دراین فصل ضرر ۱۷۵ میلیون دلاری را تجربه کرده است. همین موضوع باعث شد تا ارزش سهام توییتر پس از ارائه‌ی گزارش مالی، ۸ درصد کاهش یابد.

دیک کاستولو، مدیرعامل توییتر از عملکرد توییتر راضی است و فصل مالی پشت سر گذاشته شده را بسیار قوی توصیف کرده است.

من به توانایی خود برای ایجاد جامعه‌ی بزرگی از مخاطبین در دنیا، اطمینان دارم.

با این حال توییتر به مراتب‌ ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. کارشناسان انتظار داشتند که توییتر در این فصل درآمد ۴۴۰ تا ۴۵۰ میلیون دلاری را رقم بزند که این طور نشد.

توییتر شبکه‌ی اجتماعی میکروبلاگینگی است که در آن کاربران می‌توانند پیغام‌های ۱۴۰ حرفی ارسال کنند یا دیگران را دنبال کنند تا پیغام‌های آن‌ها را دریافت کنند. توییتر در مارس ۲۰۰۶ توسط جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این شبکه‌ی اجتماعی به شدت بین کاربران حرفه‌ای محبوب شد و به مرور بسیاری از مردم نسبت به استفاده از آن اقدام کردند. ساختار ساده اما بسیار کارآمد توییتر باعث شده است تا استفاده از آن روز به روز بیشتر شود و برای بسیاری از حوزه‌ها به اولین ابزار اطلاع رسانی بدل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات