اپل درصدد گسترش کاربردهای NFC در آیفون و استفاده از آن در کاربردهای امنیتی است

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش The Information اپل برای افزایش کاربرد تراشه‌ی NFC مورد استفاده در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، در حال انجام مذاکرات با برخی از کمپانی‌ها است. در حال حاضر این تراشه را می‌توان فقط در قالب سیستم Apple Pay مورد استفاده قرار داد و API این تراشه نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار نگرفته تا شاهد استفاده از آن در کاربردهای دیگر باشیم.
تبلیغات

به گزارش Infromation اپل در حال مذاکره با کمپانی‌هایی است که در حوزه‌ی امنیت همچون پیاده‌سازی سیستم‌های ورود و خروج در ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند. اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارند که گفتگوهای اپل با HID Global و Cubic که در زمینه‌ی ساخت کارت‌های الکترونیک امنیتی فعالیت می‌کنند، به نتایجی مثبتی رسیده است.

اپل اخیرا آغاز همکاری با هتل‌های Starwood را نیز اعلام کرد که براساس آن مسافران مستقر در این هتل می‌توانند به جای استفاده از کارت‌های الکترونیک برای باز کردن در اتاق، از اپل‌واچ یا تلفن‌های‌هوشمند مجهز به NFC یا بلوتوث استفاده کنند.

هیچ‌یک از کمپانی‌ها که شایعاتی مبنی بر مذاکره‌ی آن‌ها با اپل مطرح شده، اظهار نظری را در این خصوص انجام ندادند. اما می‌توان تصور کرد که کاربران آیفون‌های اپل می‌توانند به‌جای تهیه بلیط‌های الکترونیک به‌منظور سوار شدن به قطارهای BART، آیفون‌های خود را برای ارائه‌ی بلیط و کسب مجوز عبور مورد استفاده قرار دهند.

اپل اخیرا با مشکلاتی از جانب فروشگاه‌ها مبنی بر عدم بهره‌گیری از سیستم پرداخت مبتنی بر NFC روبرو بوده است، اما گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که اپل در حال توسعه‌ی سیستم خود و ایجاد امکان استفاده از NFC‌در آیفون ورای سیستم اپل‌پی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات