تماشا کنید: Dexmo قابلیت احساس اشیا مجازی و کنترل بازوهای روباتیک را در اختیار کاربران می‌‌گذارد

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از روباتیک در صنایع مختلف محاسن فراوانی دارد که مهم‌ترین آن بالارفتن سرعت در کنار کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از به‌خطر افتادن سلامتی افراد در اثر انجام کارهای سنگین است. کمپانی چینی Dexta Robotics اسکلتی پوشیدنی را توسعه داده که توانایی انتقال حرکات دست به بازوهای روباتیک و همچنین احساس در دست گرفتن اشیا مجازی را به کاربر منتقل می‌کند.
تبلیغات

دکستا روبوتیکز به جای استفاده از یک دستکش برای شناسایی کوچکترین حرکات دست که هزینه‌ی تولید را به مراتب بالاتر می‌برد، از یک اسکلت ساده و ارزان بهره گرفته است. این سیتسم که Dexmo نام گرفته در دو مدل کلاسیک و F2 تولید شده است و می‌توان این روبات را با استفاده از کنترلر روبات یا هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کرد.

با استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولس می‌توان از این بازوی روباتیک در ارتباط به دنیای مجازی استفاده کرد، بطوریکه نمونه‌ی F2‌ نیز قادر است تا بازخورد لمس اشیا در دنیای مجازی از جمله فاکتورهای چون سختی و سایز شی در دست گرفته را به کاربر انتقال دهد. نمونه‌ی کلاسیک تولید شده در واقع یک بازوی روباتیک است که با استفاده از آن می‌توان کارهای حساس و سنگینی چون خنثی‌سازی بمب را بصورت کم خطری انجام داد.

 Dexta Robotics در حال حاضر به‌دنبال جذب سرمایه‌ی ۲۰۰٫۰۰۰ دلاری مورد نظر خود از طریق کیک‌استارتر است تا سرمایه‌ی مورد نیاز برای تولید انبوه اسکلت پوشیدنی خودرا به دست آورد. برای آشنایی بیشتر با ماهیت این محصول می‌توانید ویدئوهای زیر را تماشا کنید:

لینک دانلود

 

لینک دانلود

 

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات