ّIBM از قدرت پردازشی سوپرکامپیوتر‌های خود در جهت مبارزه با بیماری ابولا استفاده می‌کند

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
همزمان با افزایش نگرانی‌ها در مورد گسترش بیماری ابولا، کمپانی IBM‌ نیز با در اختیار گذاردن قدرت پردازش اطلاعات خود، کشور سیرالئون را در امر کنترل این بیماری یاری خواهد کرد. این سیستم با دریافت اطلاعات از مردم در مورد مشاهده‌ی انواع نمونه‌ها یا نشانه‌هایی در مورد بیماری ابولا، اطلاعات را در اختیار دولت، آژانس‌های سلامتی فعال و سایر نهادهای مسئول قرار خواهد داد.
تبلیغات

شهروندان سیرالئونی می‌توانند در صورت مشاهده‌ی موردی مرتبط با بیماری ابولا با استفاده از پیام کوتاه یا تماس تلفنی گزارشی را به مرکز جمع‌آوری داده‌ها ارسال کنند که پیام‌های دریافتی با در نظر گرفتن موقعیت مکانی تحلیل خواهند شد.

با جمع‌آوری اطلاعات در صورتی که گزارش‌های دریافتی مربوط به مناطق خاصی افزایش یافته و از میزان نرمال بالاتر رود، سرعت ارسال مواد غدایی و مواد بهداشتی مورد نیاز و همچنین امکاناتی چون الکتریسیته به مناطق مورد نظر تسریع خواهد شد.

دکتر اویی استیوارت، یکی دانشمندان IBM‌در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما نیاز برای توسعه‌ی سیستمی را به‌منظور ارسال سریع کمک‌ها و توسعه‌ی بستری به‌منظور تسریع مبارزه با بیماری ابولا درک کردیم. با استفاده از فناوری موبایل و استفاده از تلفن‌های‌هوشمند، شهروندان می‌توانند از طریق پبام کوتاه و همچنین مکالمات صوتی تجربیات خود را در اختیار مسئولین قرار دهند.

یکی از اعضای دولتی هیئت مبارزه با بیماری ابولا نیز با اشاره به این سیستم، آن را درگاهی برای دریافت اطلاعات برای واکنش سریع و به موقع برای مبارزه با بیماری خوانده است.

این سیستم توسط رادیو و تلویزیون برای مردم معرفی شده و شهروندان را تشویق می‌کند تا از آن استفاده نمایند. ضمنا اپراتور مخابراتی Airtel‌ نیز با اختصاص شماره‌های رایگان برای این سرویس، ارسال پیام و برقراری تماس‌های صوتی به منظور ارسال گزارشات را تسهیل کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات