تماشا کنید: استفاده از فناوری تغییر ضخامت لنز برای فوکوس سریع در دوربین اسلحه‌ی RAZAR

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
در میدان‌های نبرد، سرعت عمل در کنار دقت اصلی‌ترین فاکتوری است که عدم رعایت آن می‌تواند حتی به قیمت جان افراد نیز تمام شود. استفاده از اسلحه‌های دوربین‌دار علی‌رغم دقت بالا دارای مشکلاتی است که یکی از مشکلات عمده‌ی آن زمان‌بر بودن تغییر فوکوس و تغییر میدان دید است، اما Sandai با تولید Razar کل پروسه‌ی تغییر فوکوس را به چند صدم ثانیه کاهش داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حال حاضر تک‌تیراندازان باید برای تغییر فوکوس و میدان دید دوربین، اسلحه را از خود جدا کرده و با اعمال تغییرات روی دوربین، دوباره آن را به حالت قبلی گرفته و پس از وقفه‌ای چند ثانیه‌ای از درون دوربین میدان نبرد را بنگرند. در وقفه‌ی ایجاد شده دشمن می‌تواند موقعیت خود را تغییر دهد، چراکه تک‌تیرانداز برای چند ثانیه چشم از دشمن برداشته است. آزمایشگاه ملی Snadai با ارائه‌ی راهکاری جدید برای تولید دوربین، این مشکل را حل کرده است. این دوربین RAZAR نام دارد که کوتاه‌ شده‌ی عبارت Rapid Adaptive Zoom for Assault Rifles است. با استفاده از این دوربین می‌توان با فشردن کلید و بدون نیاز به چشم برداشتن از سوژه، فوکوس را تغییر داد.

برخلاف روش سنتی در دوربین‌های معمولی که از تغییر فاصله‌ی دو لنز برای تغییر فوکوس بهره گرفته می‌شود، در RAZAR انحنای لنز‌های مورد استفاده زیاد و کم می‌شود. سازوکار RAZAR دقیقا مشابه روشی است که در چشم انسان برای تغییر فوکوس روی اشیا انجام می‌پذیرد. چشم انسان قادر است در کسری از ثانیه فوکوس را تغییر دهد، در RAZAR نیز این امر ممکن شده و راهکار استفاده شده در تغییر انحنای لنز‌ مورد استفاده است. RAZAR برای فوکوس روی اجسامی که در فاصله‌ی دور قرار دارند، لنز را باریک‌تر کرده و برای فوکوس روی اجسام نزدیک‌تر، لنز را ضخیم‌تر می‌کند.

RAZAR برای انجام تغییرات از انرژی کمی استفاده می‌کند، بطوریکه برای هر ۱۰٫۰۰۰ تغییر فوکوس دوباتری AA مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که باتری موردنیاز تمام شده باشد، RAZAR قادر به تغییر فوکوس نیست، اما همچنان می‌توان از آن برای زوم‌کردن استفاده کرد.

لینک دانلود

در حال حاضر این فناوری در اختیار نیروهای ویژه‌ی ارتش ایالات متحده قرار گرفته است، اما Sandai به این نکته اشاره کرده که می‌توان از این فناوری در سایر زمینه‌ها نیز استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات