آیا نوکیا به بازار تلفن‌های‌هوشمند باز خواهد گشت؟

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
پنج‌شنبه‌ی گذشته نوکیا کنفرانس مربوط به گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را برگزار کرد که طی آن خبر از افزایش درآمد و سود حاصل از این افزایش داد. اما یکی از نکات مهمی که در این کنفرانس به آن پرداخته شد، اشاره به مواردی بود که بازگشت دوباره‌ی نوکیا به عرصه‌ی تولید تلفن‌های‌هوشمند را در ذهن متبادر می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید، تابستان سال گذشته مایکروسافت بخش تولید تلفن‌های‌هوشمند نوکیا را با پرداخت ۷.۲ میلیارد دلار از آن خود کرد. اما بخش مهمی از کمپانی نوکیا با عنوان Nokia Networks که به تولید سخت‌افزار مرتبط با توسعه‌ی شبکه‌های مخابراتی و ارائه‌ی راهکارهای مرتبط با این شبکه‌ها می‌پردازد، همچنان در تملک کمپانی فنلاندی نوکیا باقی مانده است. نوکیا در جریان برگزاری کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی خود خبر از درآمد ۴.۱۸ میلیارد دلاری و سود خالص ۹۴۶ میلیون دلاری داد. در جریان این کنفرانس در مورد اهمیت و شناخته‌شده بودن برند نوکیا در حوزه‌ی تلفن‌های‌هوشمند نیز سخن به میان آمد، هرچند مسئولین نوکیا با اشاره به قرارداد منعقد شده با مایکروسافت امکان تولید تلفن‌هوشمند با برند نوکیا را در حال حاضر غیرممکن عنوان کردند، اما آیا این سخنان نشان از برنامه‌های آتی کمپانی برای ورود به بازار تلفن‌های‌هوشمند دارد؟

با توجه به انتشار نقشه‌های Here نوکیا برای اندروید و همچنین لانچر توسعه‌ یافته برای اندروید توسط نوکیا که Z Launcher نام گرفته، گمانه‌هایی مبنی بر احتمال ورود نوکیا به بازار تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید تقویت شده است.

با توجه به اظهار نظرهای صورت گرفته در کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی نوکیا، به‌نظر می‌رسد نوکیا در صورت تمایل برای ورود به بازار تلفن‌های‌هوشمند در انتظار پایان محدودیت استفاده از نام نوکیا خواهد بود، چراکه مسئولین کمپانی برند نوکیا را در بازار تلفن‌های‌هوشمند بسیار ارزشمند می‌دانند و آن را سرمایه‌ی بزرگی برای خود به شمار می‌‌آورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات