گلکسی‌نوت 4 نتوانست رکورد فروش گلکسی نوت 3 را در ماه اول فروش بشکند

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی گلکسی‌نوت ۴ توسط سامسونگ، این کمپانی نسل جدید فبلت خود را در سرزمین مادری و شماری از کشورها از جمله چین راهی بازار کرد. دیروز گزارشی منتشر شد که به استناد آن سامسونگ موفق به فروش ۴.۵ میلیون دستگاه از فبلت خود شده که این میزان در مقایسه با نسل پیشین، یعنی گلکسی‌نوت ۳ نسبتا کمتر است.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط News1 منتشر شده، سامسونگ در مدت زمان عرضه‌ی گلکسی‌نوت ۴ به بازار، موفق به فروش ۴.۵ میلیون دستگاه گلکسی‌نوت ۴ شده است. هر چند دستیابی به چنین فروشی رکورد خوبی محسوب می‌شود، اما با مقایسه‌ی آمار فروش گلکسی‌نوت ۴ با نسل پیشین، شاهد کاهش فروش به میزان ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه هستیم. براساس آمار منتشر شده، گلکسی‌نوت ۳ در همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته موفق به فروش ۵ میلیون دستگاه شده بود.

اما چرا آمار فروش گلکسی‌نوت ۴ نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است؟ این محصول تقریبا در حدود یک ماه است که به بازار کره عرضه شده، اما سامسونگ آن را برای برخی بازار‌ها چون بازار بریتانیا با تاخیر عرضه کرده است. همچنین این کمپانی هنوز محصول خود را بصورت تمام و کمال روانه‌ی بازار جهانی نکرده و از این‌رو پس از پایان عرضه‌ی جهانی می‌توان انتظار افزایش آمار فروش این محصول را داشت.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که شاید باز هم میزان فروش فبلت جدید سامسونگ نسبت به گلکسی نوت 3 کمتر باشد، چرا که سامسونگ در ابتدای سال جاری میلادی پرچمدار خود، گلکسی S5 را همراه با ویژگی‌های جدیدی روانه‌ی بازار کرد. سیاست عرضه‌ی دو پرچمدار در هر سال مشکل کاهش فروش را نیز با خود به‌ همراه دارد! سیاست عرضه‌‌ی دو پرچمدار در هر سال دقیقا در نقطه مقابل سیاستی است که اپل همواره در پیش می‌گرفت، اما به نظر می‌رسد کاپرتینویی‌ها هم مجبور شده‌اند پرچمدار جدید خود را در ۲ نسخه با ابعاد متفاوت عرضه کنند، هر چند که فروش هر یک از آنها بر دیگری تاثیر منفی می‌گذارد.

نظر شما در خصوص گلکسی‌نوت 4 و آمار فروش آن پس از عرضه‌ی جهانی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات