استیون هاوکینگ هم به عضویت فیسبوک درآمد

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
یکی از آخرین افرادی که انتظار حضورش را در فیس‌بوک داشتیم فیزیکدان نظری استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمند زنده‌ی جهان است.
تبلیغات

امروزه بسیاری از سیاستمدارن، بازیگران، صاحبان صنایع دانشمندان و افراد مشهور از طریق شبکه‌های اجتماعی با مردم در ارتباط هستند اما یکی از آخرین افرادی که انتظار حضورش را در این شبکه داشتیم فیزیکدان نظری استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمند زنده‌ی جهان است، وی با وجود فلج سراسری بدن شخصا مطالبی را در این شبکه‌ اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

هاوکینگ از ۱۵ مهرماه به عضویت فیسبوک درآمده است یعنی درست یک ماه قبل از به روی پرده رفتن فیلم تئوری همه‌چیز که درباره‌ی استیون هاوکینگ جوان و رابطه‌ی وی با همسر اولش جانت است. همانطور که می‌دانید این دانشمند بزرگ از بیماری عصبی ALS رنج میبرد و بدن او فلج شده‌است. با این که سال‌ها است پزشکان از زنده ماندن وی قطع امید کرده‌اند اما وی در آستانه‌ی ۷۰ سالگی همچنان به پژوهش در راه علم ادامه می‌دهد. تئوری‌های هاوکینگ در باره‌ی تکینگی گرانش و تابش سیاه‌چاله ها از بزرگترین و پیچیده‌ترین مباحث علمی دنیا هستند.

این اختر فیزیکدان انگلیسی در اولین پست فیسبوک خود می‌نویسد:

من همیشه از این که چه چیزی باعث به وجود آمدن جهان شده است شگفت زده بود‌ام، زمان و مکان ممکن است برای همیشه یک راز باقی بمانند اما این باعث توقف من نخواهد شد. ارتباطات ما با یکدیگر فوق‌العاده وسیع شده است و هم‌اینک من نیز این شانس را پیدا کرده‌ام. مشتاق به اشتراک گذاشتن این سفر با شما هستم. کنجکاور باشید، همانطور که من همیشه خواهم بود.

این صفحه‌ی فیسبوک توسط تیم آقای هاوکینگ رسیدگی می‌شود و مطالبی که وی شخصا منتشر می‌کند در انتها امضای SH را به همراه دارد، همچنین در این صفحه عکس‌های مختلفی از هاوکینگ در رویدادها و نهادهای مختلف وجود دارد منجمله عکسی در داخل شتاب‌دهنده‌ی بزرگ هادرون در آزمایشکاه فیزیک ذرات سرن، واقع در نزدیکی ژنو و مرز فرانسه و سوئیس.

ویدئویی نیز از چالش سطل آب یخ توسط فرزندان هاوکینگ وجود دارد، او در این ویدئو می‌گوید از آن‌جا که در سال گذشته به سینه‌پهلو مبتلا شده‌ عاقلانه نبود که این چالش را بپذیرد اما فرزندانشان به جای وی می‌توانند این چالش را انجام دهند.

10672287 710808905672876 7855592155420343296 n
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات