استقبال از نسخه یوسمیتی در هفته اول پس از انتشار بیشتر از نسخه‌های قبلی مک بوده است

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل به تازگی نسخه جدید سیستم عامل مک با نام Yosemite را منتشر کرده است که  درصد نصب زیاد آن نشان دهنده اشتیاق زیاد کاربران برای این نسخه نسبت به سال پیش و پس از انتشار نسخه Mavericks است. بر اساس گزارشی از تیم محققان شبکه تبلیغاتی Chitika، سیستم عامل یوسمیتی تاکنون بر روی ۱۲.۸ درصد مک‌های درون آمریکایی شمالی تنها در هفته اول انتشار، نصب شده است.
تبلیغات

Chitika همچنین می‌گوید که نسخه یوسمیتی در همان روز انتشار توانسته به میزان ۱ درصد از کل ترافیک وب آمریکایی‌ها دست پیدا کند. این مقدار تقریبا دو برابر روز اول انتشار نسخه‌های قبلی سیستم عامل مک اپل یعنی OS X Mavericks و OS X Mountain است.

launchpad

چندین دلیل برای این رکورد و اشتیاق بیشتر کاربران وجود دارد. اول، اپل هفته پیش اعلام کرد که در طول سه ماهه چهارم توانسته ۵.۵ میلیون مک بفروشد که خود رکوردی در بین سه ماهه‌ها برای فروش مک به حساب می‌آید. دوم، سیستم عامل یوسمیتی یک بروزرسانی برجسته و قابل توجه بوده که تاکنون چند بتای عمومی از آن نیز منتشر شده است.

ChitikaInsights-Yosemite Adoption Comparison

برای توضیح بیشتر لازم است بگوییم، Chitika ده‌ها میلیون از کامپیوتر‌های بر پایه مک OS X را به عنوان نمونه در نظر می‌گیرد و آگهی آنلاین خود را در آن‌ها دارد تا بتواند نمونه‌گیری مناسب را انجام دهد. این اطلاعات مربوط به هفته اول انتشار یوسمیتی از ۱۶ تا ۲۲ اکتبر گردآوری شده‌اند.

اپل سیستم عامل یوسمیتی را پنجشنبه، ۱۶ اکتبر منتشر کرده است، دقیقا پس از رویداد معرفی آیپد‌ها و مک جدید. این بروزرسانی برای کاربران مک رایگان است و چندین بهبود در رابط کاربری، ویژگی‌های ارتباطی و دیگر قابلیت‌‌ها را ارائه می‌دهد. اگر شما هم این بروزرسانی را بر روی سیستم خود نصب کرده‌اید می‌توانید در بخش نظرات دیدگاه خود را درباره این نسخه از سیستم عامل مک با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات