اپل سرویس استریم موسیقی بیتس را به‌عنوان بخشی از آیتونز عرضه خواهد کرد

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده، فروش موسیقی دیجیتال اپل در قالب سرویس آیتونز با کاهشی ۱۴ درصدی روبرو بوده است. براساس این گزارش کاهش فروش ۱۴ درصدی موسیقی دیجیتال در مقایسه سال گذشته را بسیار بیشتر عنوان کرده است، اما به‌نظر می‌رسد اپل برای این مشکل چاره‌اندیشی کرده و سال آتی میلادی شاهد عرضه‌ی سرویس استریم موسیقی بیتس به‌عنوان بخشی از آیتونز خواهیم بود.
تبلیغات

 هرچند روند فروش موسیقی دیجیتال در سال‌های اخیر با کاهش روبرو بوده، اما این امر در سال جاری میلادی بسیار پررنگ‌تر شده است. گزارش وال‌استریت‌ژورنال کاهش فروش موسیقی دیجیتال در صنعت موسیقی را برای سال ۲۰۱۳ میلادی با کاهشی ۲.۱ درصدی برای کل صنعت موسیقی عنوان کرده که این کاهش با استقبال از سرویس‌های تبلیغات محور و استریم موسیقی جبران شده و حتی منجر به افزایش درآمد صنعت موسیقی نیز گشته است. فروش آلبوم‌های موسیقی در قالب محصولات فیزیکی برای یک دهه است که با افول روبرو است، اما فروش موسیقی دیجیتال در سال ۲۰۱۳ میلادی تغییرات محدودی را به خود دید، هرچند باید بازار کشوری مثل ژاپن را متفاوت‌تر خواند، چراکه فروش آلبوم‌های دیجیتال به همان سرعت کاهش فروش آلبوم‌های فیزیکی ادامه دارد.

شاید کاهش میزان فروش موسیقی دیجیتال را بتوان اصلی‌ترین دلیل و انگیزه اپل برای خرید کمپانی بیتس خواند. وال‌استریت ژورنال با اشاره به این نکته عرضه‌ی سرویس استریم موسیقی بیتس را در قالب جدید و به‌عنوان بخشی از آیتونز وعده داده است. پیش‌تر نیز اخباری در مورد عرضه‌ی این سرویس در بهمن ماه پیش‌رو منتشر شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات