گزارش مالی یاهو در سه ماهه سوم 2014: درآمد 1.09 میلیارد دلاری به خاطر افزایش درآمد در حوزه‌ی موبایل

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
یاهو دیروز گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را منتشر کرد. براساس گزارش منتشر شده یاهو در سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۱۴ میلادی درآمدی برابر ۱.۰۹ میلیارد دلار را داشته که ارمغان آن درآمد ۰.۵۲ دلاری به‌ازای هر سهم است. یاهو در این فصل فراتر از انتظارها ظاهر شده که این امر به موجب بالارفتن درآمدهای حاصل از بخش موبایل است.
تبلیغات

تحلیل‌گران کسب درآمدی ۱.۰۴ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بودند که به ازای هر سهم درآمدی۰.۳۰ دلاری را عاید یاهو می‌کرد. در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۳ میلادی نیز یاهو خبر از درآمدی ۱.۰۸ میلیارد دلاری داده بود، البته این کمپانی در فصول آتی با کاهش درآمد روبرو شد.

مریسا میر، مدیرعامل کمپانی یاهو در کنفرانس مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی چنین اظهار نظر کرده است:

ما افزایش درآمد خود را به‌واسطه‌ی رشد حاصل از سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های موبایل، شبکه‌های اجتماعی و همچنین سرویس‌های ویدئویی به‌دست آورده‌ایم، هرچند گاهی اوقات بادهای مخالفی نیز برخلاف جهت حرکت ما وزیده و مشکلاتی نیز برای یاهو ایجاد شده است.

میر همچنین به درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری بخش موبایل اشاره کرد. این نخستین باری است که یاهو درآمد بخش موبایل را با جزئیات بیان می‌کند. گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی درست زمانی منتشر شده که یاهو با فشارهای بی‌سابقه‌ای برای یافتن راه‌هایی برای افزایش درآمد روبرو است.

در فصل اخیر، یاهو شماری از کمپانی‌های نوپا را از آن خود کرده است که از جمله‌ی آن می‌توان به استارت‌آپ‌های Luminate، Zofari، Flurry و ClarityRay اشاره کرد. کمپانی‌های خریداری شده بیش‌تر با هدف تقویت یاهو از نظر بالا بردن درآمدهای تبلیغاتی گزینش شده‌اند. کسب درآمد از حوزه‌ی تبلیغات آنلاین با وجود رقبای قدرتمندی چون گوگل نیازمند بکارگیری برنامه‌ها و استراتژی‌های مناسبی است. براساس گزارش منتشر شده توسط eMarketer estimates، گوگل در حدود ۳۱ درصد از بازار تبلیغات دیجیتال را در اختیار دارد، در حالی که یاهو تنها ۲.۴ درصد از حوزه‌ی تبلیغات دیجیتال را در اختیار گرفته که در مقایسه با سال گذشته ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

یاهو در این فصل از محل واگذاری ۲۷ درصد از سهام خود در کمپانی Alibaba، مبلغی در حدود ۷ میلیارد دلار به دست آورده است. نیمی از مبلغ را در اختیار سهامداران گذاشته و نیمی دیگر را برای تصاحب سایر کمپانی‌ها مورد استفاده قرار خواهد داد.

علی‌رغم افزایش درآمدهای حاصل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، سهامداران درصدد بکارگیری روش‌های جدیدتری برای بالا رفتن ارزش کمپانی یاهو هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات