سامسونگ فاکتورهای تاثیرگذار در طراحی گلکسی‌نوت 4 و گلکسی‌نوت اج را تشریح کرد

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به کاهش فروش گوشی‌های سامسونگ در دو فصل اخیر، این کمپانی کره‌ای رویکرد جدیدی را در قبال طراحی تلفن‌های‌هوشمند خود در پیش گرفته است. بهبود طراحی گلکسی‌نوت ۴ و معرفی تلفن‌هوشمندی چون گلکسی آلفا را در کنار گلکسی‌نوت اج می‌توان از جمله‌ی این موارد خواند. سامسونگ فاکتورهای تاثیرگذار را در طراحی گلکسی‌نوت ۴ و گلکسی‌نوت اج تشریح کرده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

پس از معرفی گلکسی‌نوت ۴ سامسونگ، یکی از مواردی که تغییر مثبتی در طراحی این گوشی محسوب می‌شد، عدم بهره‌گیری از المان‌های طراحی مصنوعی در ظاهر گلکسی‌نوت ۴ بود که از جمله‌ی آن می‌توان به حذف نوارهای پلاستیکی برای القا حالت دست‌دوزی شده‌، اشاره کرد.

NoteEdgeInt

سامسونگ رویکرد خود برای طراحی گلکسی‌نوت ۴ را پیروی از الگوی مسطح مدرن عنوان کرده که از این‌رو این کمپانی انواع المان‌های مصنوعی مورد استفاده را کنار گذاشته و از فلز در حاشیه‌ی تلفن‌هوشمند خود بهره برده است. هر چند استفاده از فلز در حاشیه، گلکسی‌نوت ۴ را بسیار زیباتر جلوه داده، اما با این وجود هنوز نمی‌توان گلکسی‌نوت ۴ را با سایر محصولات لوکس بازار در یک رده قرار داد. در مورد گلکسی اج نیز که صفحه‌ی نمایش آن دارای یک خمیدگی در سمت راست است، سامسونگ تبعیت از الگوی خواندن کتاب‌ها را به‌عنوان خط مشی طراحی و قرار گرفتن ناحیه‌ی خمیده در سمت راست عنوان کرده است. کتاب‌هایی که به زبان‌هایی با تحریر چپ به راست نگاشته می‌شوند، برعکس کتب فارسی باز می‌شوند، یعنی کاربر از گوشه‌ی سمت راست ورق می‌زند که از این‌رو سامسونگ ناحیه‌ی خمیده‌ی صفحه‌ی نمایش گلکسی‌نوت اج را در سمت راست قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات