مایکروسافت چند اپلیکیشن جذاب برای اندروید و اندروید ویر منتشر کرد

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی مایکروسافت دیگر در ویندوز خلاصه نمی‌شود. این کمپانی درصدد تولید اپیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای متنوعی برای تمامی پلتفرم‌ها است. در همین راستا این شرکت سه اپلیکیشن کاربردی و دوست داشتنی را برای سیستم عامل اندروید عرضه کرده است.
تبلیغات

این اپلیکیشن‌ها که محصول نهایی پروژه Microsoft Garage هستند، ارزش یکبار امتحان کردن را دارند. یکی از این اپ‌ها نیز به طرز شگفت انگیزی با سرویس بینگ این کمپانی یکپارچه شده است.

اما شاید بتوان اپلیکیشن Torque را که یکی از سه اپلیکیشن معرفی شده توسط مایکروسافت است، بهترین و جذاب ترین اپلیکیشن مایکروسافت برای پلتفرم ابزارهای پوشیدنی اندروید یا Android Wear دانست. این اپلیکیشن به طور اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید ویر طراحی شده است. مایکروسافت در طراحی Torque سعی کرده به شکل هوشمندانه‌ای گوگل را دور بزند. همانطور که می‌دانید گوگل مدتها است که دستیار صوتی خود را معرفی کرده است. برای کار کردن با این دستیار صوتی نیز می‌بایست جمله OK Google را به زبان آورده و سپس رابط کاربری مخصوص آن نمایش داده شده و می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی، نیازهای خود را برآورده سازید. حال با استفاده از اپلیکیشن مایکروسافت، به جای بیان جمله فوق، کافی است تنها مچ دست خود را کمی بپرخانید و سپس ساعت هوشمند شما آماده دریافت دستورات صوتی است. اما بخش بعدی عملکرد این اپلیکیشن است که ذکاوت ردموندی‌ها را به رخ می‌کشد. تمامی دستورات صوتی کاربر و نیازهای وی به جای سرویس جستجوی گوگل، به سرویس بینگ مایکروسافت منتقل شده و تمامی نیازهای کاربر از طریق این سرویس برآورده خواهد شد. مایکروسافت با اتخاذ این رویکرد جدید خواهد توانست به راحتی سرویس بینگ خود را بیش از پیش مطرح سازد.

اما اپلیکیشن بعدی مایکروسافت برای پلتفرم اندروید Next Lock Screen یا صفحه قفل بعدی نام دارد. همانگونه که از نام این اپلیکیشن پیدا است، کاربران دستگاه‌های اندرویدی خواهند توانست اطلاعات بیشتری را به صفحه قفل اندروید اضافه کنند. قطعا استفاده از این اپ نیز برای بسیاری از کاربران اندروید لذت بخش خواهد بود.

اما سومین و آخرین اپلیکیشن از سری اپلیکیشن‌های جدید مایکروسافت، Journeys & Notes نام دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید یادداشت‌های مبتنی بر اطلاعات مکانی را تهیه کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این سه اپلیکیشن از امروز به فروشگاه گوگل پلی اضافه شده اند و می‌توانید هم اکنون آنها را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

طی روزهای آتی در زوم‌اپ‌های روزانه به تشریح این اپلیکیشن‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات