ادوبی: تماشای آنلاین ویدیو نسبت به سال پیش 43 درصد رشد داشته است

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارشی که از سوی ادوبی منتشر شده، افراد امروزه زمان بسیار بیشتری را به مشاهده‌ی ویدیو بصورت آنلاین اختصاص می‌دهند. جالب است بدانید که آنلاین در این میان تنها به معنای مشاهده با استفاده از PC نبوده و اکنون به دامنه‌ی گسترده‌ای از دستگاه‌ها از گوشی هوشمند و کنسول گرفته تا تلویزیون‌ها و ست‌تاپ باکس‌هایی نظیر Roku یا Amazon Fire TV توسعه یافته است.
تبلیغات

 در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2014 افراد 38.2 میلیارد ویدیوی رایگان را بصورت آنلاین تماشا کرده‌اند که نمایانگر یک جهش 43 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است. جالب است بدانید که حدود سه پنجم این ویدیوها از طریق گوشی هوشمند مورد مشاهده قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده‌ی سهم تعیین کننده‌ی ابزارهای موبایل در پردازش‌های دنیای امروز است.

همچنین به لطف نمایش تبلیغات در ازای ویدیوهای رایگان که بصورت متوسط به دو تبلیغ در هر ویدیو تفکیک می‌شود، تبلیغ‌کنندگان نیز در همین مدت زمان 25.8 درصد بیشتر از سال گذشته بر روی این شیوه از تبلیغات هزینه کرده‌اند. بر اساس آمار ارائه شده توسط ادوبی، میزان بازدیدکنندگان ماهانه‌ی سایت‌های استریم ویدیو بیش از دو برابر شده و در آمار سال به سال شاهد رشد 14 درصدی بوده است.

مساله تنها مختص ویدیوهای رایگان نظیر آنچه در یوتیوب یا Vimeo می‌بینیم نبوده و ادوبی متوجه شده که میزان بینندگان برنامه‌های تلویزیونی آنلاین نیز با رقم رشد خارق‌العاده‌ی 388 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است و تعداد افرادی که به تماشای این برنامه‌ها می‌نشینند نیز 85 درصد رشد داشته. افزون بر این ذکر این نکته نیز الزامی است که افرادی که از PC برای تماشای ویدیوهای آنلاین استفاده‌ می‌کرده‌اند به تدریج در حال روی آوردن به ست‌تاپ باکس‌ها و کنسول‌ها هستند.

این مطالعه بر مبنای داده‌های بدست آمده از وب‌سایت‌هایی بنا شده که از سرویس‌های Adobe Analytics و Adobe Primetime استفاده می‌کنند که بر همین اساس می‌توان گفت این آمار تنها بخش کوچکی از پدیده‌ی تماشای ویدیو بر بستر اینترنت را تحت پوشش خود قرار داده است. برای مثال مشخص نیست که غول‌های استریم ویدیو نظیر YouTube ،Hulu یا Netflix بصورت کلی در این مطالعه لحاظ شده‌اند یا خیر. یکی از سخنگوهای شرکت ادوبی در این خصوص اعلام کرده که این گزارش، در بر گیرنده‌ی داده‌های بیش از 1,300 رسانه و شبکه‌ی سرگرمی بوده که حدودا تمام سرویس‌های اصلی ایالات متحده را در بر گرفته است. با این وجود این مسئول نیز از ارائه‌ی جزئیات در خصوص اینکه دقیقا چه وب‌سایت‌هایی در این میان لحاظ شده‌اند خودداری کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ شما نیز از آن دسته هستید که نسبت به سال گذشته اهمیت بیشتری به تماشای ویدیو بصورت آنلاین می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات