اچ‌پی هفته آینده کامپیوتر Sprout یا «جوانه» خود را با قابلیت اسکن سه‌بعدی معرفی می‌کند

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی به زودی دو تکه خواهد شد! به قول مدیر عامل این کمپانی بزرگ، تکه‌ای که قرار است بر روی صنعت رایانه شخصی این کمپانی کار کند به دنبال تجربه‌های جدید و ارائه محصولات خلاقانه هم خواهد بود. در همین راستا، احتمالا هفته اینده کامپیوتر تجربی اسپروت، با قابلیت اسکن سه‌بعدی، پروژکتور و محیط لمسی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

کمپانی هیولت-پاکارد، اعلام کرده که به زودی به دو کمپانی مجزا تجزیه خواهد شد. یکی از آنها قرار است روی پی‌سی و صنعت چاپ متمرکز شده و دیگری بر روی صنایع پیشرفته آی‌تی و راهکارهای سازمانی کار کند. در حین اعلام این موضوع، مدیرعامل اچ‌پی گفت که بخش متمرکز بر روی پی‌سی‌ها به دنبال تجربه‌های جدید خواهد بود. امروز وب‌سایت Recode گزارش داد که اچ‌پی یکی از این «تجربه‌های جدید» را در یک رویداد اختصاصی در نیویورک در روز ۲۹ اکتبر (۷ آبان) رونمایی خواهد کرد. نام این محصول Sprout به معنای «جوانه» خواهد بود.

این رایانه یک ابزار متفاوت است که در دل خود یک اسکنر سه‌بعدی را با یک پروژکتور ترکیب کرده است. اسپروت همچون محصولات سری پاویلیون تاچ‌اسمارت اچ‌پی دارای یک نمایشگر مسطح لمسی است که به همراه آن ماژولی وجود دارد که هم یک پروژکتور است و هم یک اسکنر سه‌بعدی! کاربر می‌تواند در محیط لمسی با استفاده از دست یا قلم المان‌های مختلف را جابجا کرده و با استفاده از اسکنر اشیا را اسکن کرده و مدل آنها را به محیط اضافه کند. این در حالی است که می‌توان نتیجه کار را به صورت زنده از طریق پروژکتور داخلی در ابعادی بزرگ‌تر نمایش داد.

بدون شک این که بتوانید با استفاده از پی‌سی به سرعت همه اشیا اطرافتان را اسکن کرده و آنها را مدل کنید و با صفحه لمسی آنها را جابجا کرده یا اندازه‌شان را تغییر دهید، بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

نظر شما درباره این تجربه جدید چیست؟ شاید بگویید چنین ابزاری جذاب است ولی چندان هم کاربردی نخواهد بود، اما واقعیت این است که از دل همین پژوهش‌ها و تجربه‌ها، محصولات خلاقانه جدید زاییده می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات